Sedemdesiate roky boli pre švajčiarskych hodinárov kritické. Drvila ich konkurencia z Ázie, kde sa začali vyrábať lacnejšie kremenné hodiny.
V tom čase podľa New York Times zaniklo asi 800 švajčiarskych firiem. Mnohé z nich boli rodinné podniky, niektoré svoje počiatky datovali storočia dozadu.
Raymond Weil (10. 10. 1926 - 26. 1. 2014) nepochádzal z hodinárskej rodiny, no hodinky ho zaujímali už odmalička. Práve v ťažkých 70. rokoch sa po 27-ročnej práci v Came Watch rozhodol odísť a založiť vlastnú firmu. Patril k tým, ktorí pomohli dostať švajčiarske hodinky znova na výslnie.
Svoje výrobky začínal predávať v malom kiosku s plochou 16 štvorcových metrov, kde bol len stolík a štyri stoličky. Stavil však na vysokokvalitné hodinky s originálnym dizajnom.
Neboli lacné, dnes by stáli od 500 do 4000 dolárov, ale našli si zákazníkov. Dôraz dával na to, že sú švajčiarske. "Práve spojenie dizajnu a techniky robí produkt veľmi zaujímavým," povedal Weil pre propagačné video zverejnené na YouTube. Jeho hodinky propagoval Paul McCartney aj Lady Gaga.
Podľa amerického denníka momentálne získavajú švajčiarske hodinárstva polovicu všetkých tržieb z celosvetového predaja hodín.