Ulice boli podvečer kompletne vyprázdnené, sekcie s pivami v obchodoch poloprázdne a parkovanie pred domami preplnené.
Vyše 111 a pol milióna Američanov si totiž v nedeľu podvečer zaplo finále futbalových majstrovstiev Superbowl medzi Seattle Seahawks a Denver Broncos. Prenos sa stal najsledovanejším v histórii americkej televízie.
Američania podobne ako počas sviatkov trávia futbalové popoludnie s rodinou a kamarátmi, oblečení vo farbách svojho tímu, s lacným pivom a pizzou.
Aj napriek tomu, že komentátori zápas hodnotili ako jednoznačný, ľudia ho sledovali až do konca pre reklamy gigantov Budweiser, Coca Cola a Microsoft. Práve tie medzi futbalom bavia čoraz viac divákov aj mimo Ameriky.
Keďže za minútu reklamného času platia firmy milióny, reklamné agentúry majú za úlohu zaujať dôvtipom. Mnohé stavili na patriotizmus a to aj, celkom prekvapivo, reklama na detroitský Chrysler s Bobom Dylanom.
„Nie je nič americkejšie ako Amerika,“ zaznie hneď na úvod v sprievode záberu na dievča obalené v americkej vlajke. „Nechajme Nemcov vyrábať pivo, Švajčiarov robiť hodinky a Ázijčanov montovať naše telefóny, my vyrábame autá,“ hovorí Bob Dylan.
Spievajúca legenda v reklame je asi podobný kontrast, ako keď tretina Američanov sleduje hráčov s miliónovými platmi, no sami sú proti zvýšeniu platov učiteľom.