SME

Zápisník: Superbowl? Každý tretí Američan pri telke

Hoci zápas hodnotili ako jednoznačný, ľudia ho sledovali až do konca. Aj pre reklamy.

Američania žijú futbalovými majstrovstvami.Američania žijú futbalovými majstrovstvami. (Zdroj: SITA/AP)

Ulice boli podvečer kompletne vyprázdnené, sekcie s pivami v obchodoch poloprázdne a parkovanie pred domami preplnené.

Vyše 111 a pol milióna Američanov si totiž v nedeľu podvečer zaplo finále futbalových majstrovstiev Superbowl medzi Seattle Seahawks a Denver Broncos. Prenos sa stal najsledovanejším v histórii americkej televízie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Američania podobne ako počas sviatkov trávia futbalové popoludnie s rodinou a kamarátmi, oblečení vo farbách svojho tímu, s lacným pivom a pizzou.

Aj napriek tomu, že komentátori zápas hodnotili ako jednoznačný, ľudia ho sledovali až do konca pre reklamy gigantov Budweiser, Coca Cola a Microsoft. Práve tie medzi futbalom bavia čoraz viac divákov aj mimo Ameriky.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže za minútu reklamného času platia firmy milióny, reklamné agentúry majú za úlohu zaujať dôvtipom. Mnohé stavili na patriotizmus a to aj, celkom prekvapivo, reklama na detroitský Chrysler s Bobom Dylanom.

„Nie je nič americkejšie ako Amerika,“ zaznie hneď na úvod v sprievode záberu na dievča obalené v americkej vlajke. „Nechajme Nemcov vyrábať pivo, Švajčiarov robiť hodinky a Ázijčanov montovať naše telefóny, my vyrábame autá,“ hovorí Bob Dylan.

Spievajúca legenda v reklame je asi podobný kontrast, ako keď tretina Američanov sleduje hráčov s miliónovými platmi, no sami sú proti zvýšeniu platov učiteľom.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 081
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 697
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 203
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 432
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 227
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 605
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 242
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu