NEW YORK. Rušňovodič vlaku, po ktorého vykoľajení v nedeľu v New Yorku štyria ľudia zomreli a 60 utrpeli zranenia, vraj pred nehodou zaspal.
Podľa agentúry AP to povedal šéf odborového zväzu rušňovodičov Anthony Bottalico.
Na aký dlhý čas muž zaspal, nie je jasné. Krvná skúška vylúčila, že by bol pod vplyvom alkoholu alebo drog.
Technickú chybu vylúčili
Vyšetrovatelia vlakového nešťastia v utorok oznámili, že nenašli žiadne chyby na brzdnom systéme vlaku. Po vylúčení technickej chyby sa sústredia najmä na zlyhanie ľudského faktora.
William Rockefeller slúžil druhý deň po sebe počas päťdňového pracovného týždňa a začínal približne o piatej ráno.
Rušňovodič s 15-ročnou praxou, na ktorého v minulosti neboli žiadne sťažnosti, pri výsluchu povedal, že vlak fungoval normálne. Pred osudnou zákrutou však stratil koncentráciu a bol ako omámený.
Šéf odborov Bottalico, ktorý s Rockefellerom po nehode hovoril, povedal, že to bolo niečo ako "diaľničná hypnóza". "Pozeráte sa pred seba a vidíte len koľaje a stratíte perspektívu," vyhlásil.
Rušňovodič podľa neho "v podstate zadriemal" a prežil "podobnú vec akú zažívame, keď šoférujeme auto... mikrospánok alebo čo to môže byť," povedal Bottalico.
Rockefeller si vraj plne nepamätá, čo sa stalo, ale spomína si, ako sa prebral z prechodného tranzu a začal pred nebezpečnou zákrutou brzdiť.
"Zlomili ho straty na životoch a zranenia cestujúcich aj kolegov," dodal.
Do zákruty išiel prirýchlo
Osobný vlak pri vykoľajení sa v ostrej zákrute uháňal rýchlosťou 132 kilometrov za hodinu, pričom mal v uvedenom úseku spomaliť až na 46 kilometrov za hodinu.
Odborníci na bezpečnosť uviedli, že nedeľňajšej rannej tragédii v newyorskej štvrti Bronx sa dalo predísť, keby železničná spoločnosť nainštalovala technológiu automatického zabraňovania havárií, ktorú bezpečnostné úrady žiadajú už desaťročia.
Vyšetrovatelia zatiaľ nedospeli k žiadnemu záveru o príčine nehody a vyšetrovanie potrvá týždne, možno mesiace, zdôraznil Federálny výbor pre bezpečnosť v doprave.
Autor: idnes.cz