MOSKVA. Kapitán lietadla Boeing 737, ktoré sa v nedeľu zrútilo v ruskej Kazani, sa v deň havárie pokúsil opakovane pristáť vôbec po prvýkrát za ostrého letu.
Priznal to generálny riaditeľ leteckej spoločnosti Tatarstan Aksan Ginijatullin, ktorej lietadlo patrilo.
Dodal, že kapitán lietadla Rustem Salichov mal nalietaných vyše 2700 letových hodín, z toho tisíc v noci. Druhý pilot nalietal 1900 hodín.
Piloti stratili v nízkej výške rýchlosť, čo malo za následok strmý pád stroja a 50 mŕtvych.
Technika fungovala bez problémov
Medzištátny letecký výbor v utorok skonštatoval, že motory lietadla a ďalšie systémy fungovali bez problémov až do chvíle, kým narazilo na zem.
Podľa údajov výboru posádka nezvládla prvý pokus o pristátie a skúšala manéver druhýkrát.
Piloti pustili motory na plné obrátky a zdvihli čelo lietadla v ostrom uhle, čo spôsobilo rýchlu stratu rýchlosti.
Opäť skúsili získať rýchlosť prudkým klesaním, narazili však pod takmer vertikálnym uhlom do zeme.
Generálny riaditeľ okrem toho informoval, že pôvodne malo na linke letieť lietadlo typu Bombardier, ale vzhľadom na vyšší počet cestujúcich ho nahradil práve Boeing 737.
Explózia poškodila skrinky
Pri nedeľňajšom leteckom nešťastí zahynulo všetkých 50 ľudí na palube, z toho 44 cestujúcich a šesť členov posádky.
Medzi obeťami je aj syn tatárskeho prezidenta Irek Minnichanov, šéf republikovej správy Federálnej bezpečnostnej služby (FSB) Alexander Antonov, jedna občianka Británie a dve Ukrajinky.
Explóziou značne poškodené čierne skrinky dopravili už medzičasom do Moskvy, kde ich spoločne s ruskými budú skúmať aj experti z americkej Národnej rady pre bezpečnosť dopravy.