Volá sa Larry a je podobný vrabcovi. Meno dostal podľa jedného z najslávnejších basketbalistov histórie Larryho Birda. A teraz si ho do kampane pred predčasnými voľbami vybrala ODS.
Na bilbordoch ním nahradila svojho pôvodného vtáka, ktorý sa podobal sokolovi alebo inému menšiemu dravcovi. A letel energicky doľava, kým Larry mieri v pohodovom tempe doprava.
Je celkom symptomatické, že na bilbordoch ODS nie je známe stranícke logo a dokonca ani názov strany. Len zmienené logo sociálnej siete Twitter a takzvaný hashtag, ktorý slúži na to, aby sa autori twitterov mohli prihlásiť k nejakej téme.
V prípade ODS je to heslo #volim_pravici. Iste, je to len štart a v kampani sa určite i na bilbordoch skratka ODS nakoniec objaví. Ale celkom pekne to ukazuje, že i sama strana si uvedomuje, ako si v predchádzajúcich rokoch zničila povesť i meno.
Posmievači ukazujú na to, že twitterovská anabáza sa môže ľahko otočiť proti ODS. Áno, to je pravda, v tom je riziko sociálnych sietí. Objavili sa už paródie ako #volim_krabici alebo #volim_ samici.
Twitterovský účet, parodujúci jedného z mobilných operátorov, ohlásil kampaň #volám_pravicí (a sľúbil zľavy na volanie mobilom pravou rukou).
A nie je to dôkaz toho, že kampaň funguje? Naštartoval by diskusiu napríklad plagát Bojujeme proti korupcii! alebo Chceme malý štát!? Kdeže, len by ODS bola ešte viac smiešna a nedôveryhodná.
Kampaň na Twitteri chápem ako prosbu voličskému jadru (a nie bohvie koľký pokus o komickú mobilizáciu), aby to so zdecimovanou stranou ešte raz skúsilo.
Áno, možno je to zatiaľ viac kampaň na Twitter než na politickú stranu. Ale práve v tom vidím šancu pre ODS, možno úplne poslednú.