„Tvárime sa, že sme tu, aby nikto nemohol povedať, že nevedel, čo sa deje v Sýrii. V skutočnosti sme tu, aby sme dostali cenu, získali pozornosť. “
Ostrá spoveď vojnovej reportérky na voľnej nohe sa dotýka oblastí, o ktorých sa toľko nehovorí: povrchnosti novinárskej práce, samoty, stavovskej rivality a blázinca, na ktorý sa mala premeniť Sýria.
Francesca Borri píše z prvej línie o preliatej krvi, pretože o komplexné články od nej nie je záujem, a dúfa, že ju pri tom jedna z bojujúcich strán vážne nezraní, lebo s honorárom 70 dolárov za článok si poistku za takmer tisíc dolárov na mesiac nemôže dovoliť. „Ale (médiá) si od vás kúpia článok aj tak, hoci by si nikdy nekúpili futbalovú loptu Nike, ktorú ručne vyrobilo pakistanské dieťa.“
Celý článok si prečítate na Columbia Journalism Review.
Ďalej k téme:
- Tento rok zatiaľ vo svete zahynulo 36 novinárov, najviac z nich v Sýrii. Vlani to bolo 73. Podľa údajov Committee to Protect Journalists, ktoré siahajú do roku 1992, išlo o jedno z najhorších období.
- Tim Hetherington, autor vojnového dokumentu Restrepo, ktorý zahynul pri explózii v Líbyi, zverejnil rok pred smrťou skvelý filmový denník.
- O poprednom vojnovom fotografovi Jamesovi Nachtweyovi vznikol dokument War Photographer.
odporúča Martin Lipták, editor Sme.sk
Facebook