MADRID. Rušňovodič vykoľajeného španielskeho vlaku Francisco José Garzón ignoroval tri varovania na zníženie rýchlosti v priebehu dvoch minút pred tým, ako sa vlak vykoľajil v zákrute.
Informovala o tom v piatok tlačová agentúra AP.
V súdnom vyhlásení sa uvádza, že rušňovodič sa rozprával telefonicky s kolegom, keď dostal prvé akustické varovanie vo svojej kabíne, že sa pred ním nachádza zóna s prudko zníženou rýchlosťou.
Podľa týchto údajov analýza čiernej skrinky vlaku ukázala, že posledné upozornenie prišlo 250 metrov pred nebezpečnou zákrutou, kde sa nešťastie odohralo.
V čase posledného varovania išiel vlak rýchlosťou 195 kilometrov za hodinu, pričom maximálna povolená rýchlosť v úseku bola 80 kilometrov za hodinu. O štyri sekundy neskôr Garzón aktivoval núdzové brzdy.
Vo chvíli, keď rušňovodič aktivoval brzdy, vlak už začínal strácať kontakt s koľajnicami. K úplnému vykoľajeniu došlo pri rýchlosti 179 kilometrov za hodinu.
Vlak z Madridu do mesta Ferrol havaroval minulý týždeň pri pútnickom meste Santiago de Compostela.
Súprava sa vrútila obrovskou rýchlosťou do ostrej zákruty, v ktorej sa vykoľajila, vrazila do betónového múru a začala horieť. Vo vlaku sa v čase nešťastia nachádzalo vyše 200 ľudí, 79 z nich nehodu neprežilo.
Rušňovodiča obvinili zo zabitia z nedbalosti. Francisco José Garzón Amo podľa prepisu zverejneného v stredu denníkom El País pred súdom vypovedal, že brzdil, no vykoľajeniu sa už nedalo vyhnúť.
[content type="video" source="youtube" id="o32nxuHshv4?rel=0" width="490" height="368"][/content]