BUDAPEŠŤ. Najnovšia, štvrtá linka budapeštianskeho metra začne voziť cestujúcich 31. marca 2014, oznámil budapeštiansky starosta István Tarlós.
Novinári sa v sprievode Tarlósa mohli v pondelok po prvý raz previezť na novej podzemnej trati.
Starosta podľa agentúry MTI informoval, že výstavba prebieha podľa plánu, tunel, koľajová trať a elektroinštalácia sú hotové, teraz pripravujú oživenie bezpečnostného systému.
V súčasnosti tiež dokončujú interiér jednotlivých staníc.
V septembri začnú premávať vlaky bez cestujúcich, aby overili bezpečnostné systémy. Súpravy značky Alstom Metropolis, ktorých objednali 15 kusov, musia podľa Tarlósa získať technické osvedčenia do polovice októbra.
V kabíne rušňovodiča bude rušňovodič iba v prvom roku prevádzky, vlaky totiž budú plne automatizované.
Pri projekte dosiaľ preinvestovali 85 percent plánovaných nákladov.
K celkovým nákladom vo výške 452,5 miliardy forintov (1,53 miliárd eur) prispela Európska únia z kohézneho fondu 181 miliardami forintov (610,3 milióna eur), zvyšnú časť uhradia štát a hlavné mesto.
Tunel štvrtej linky metra, ktorá je dlhá 7,3 kilometra a ktorá bude spájať stanice Keleti pályaudvar na peštianskej a Kelenföld vasútállomás na budínskej strane, začali pri Kelenfölde raziť 4. apríla 2007 s polročným omeškaním.