SANTIAGO DE COMPOSTELA. Rušňovodič Francisco José Garzón Amo (52), ktorý po stredajšom železničnom nešťastí v okolí Santiaga de Compostela, čelí obvineniu z mnohonásobného zabitia z nedbalosti, zatiaľ odmieta vypovedať.
Uplynulú noc strávil po prepustení z nemocnice v policajnej cele na miestnom veliteľstve polície v Santiagu de Compostela.
Ešte v nedeľu, kým plynie 72-hodinová predbežná väzba, ho čaká predvedenie pred sudcu, ktorý rozhodne, čo s ním bude ďalej.
Bezpečnostné systémy mali fungovať
Vlaková súprava smerovala z predbežne neznámych príčin do nebezpečnej zákruty, kde je maximálna povolená rýchlosť 80 km/hodinu, rýchlosťou 190 km/hodinu.
Prekročenie povolenej rýchlosti rušňovodič priznal už v prvých reakciách a potvrdzujú ho aj doterajšie poznatky vyšetrovateľov vyhodnocujúcich dostupné údaje.
Španielska televízia však v nedeľu priniesla informáciu jedného z miestnych občanov, ktorému rušňovodič pri ceste na ošetrovňu krátko po tragédii povedal, že aj keď si uvedomoval neprimerane vysokú rýchlosť a nutnosť brzdiť, rýchlosť nebolo možné znížiť.
Šéf správy španielskej železničnej siete Gonzalo Ferre ale už skôr ubezpečil, že všetky bezpečnostné systémy rýchlovlaku boli funkčné.
Práve preto označil za vinníka tragédie rušňovodiča, ktorý mal podľa jeho slov začať brzdiť už štyri kilometre pred spomínanou zákrutou.
Dvadsaťdva ľudí zostáva v kritickom stave
Počet obetí stredajšieho železničného nešťastia v okolí Santiaga de Compostela sa v nedeľu zvýšil na 79. Jeden z pacientov v kritickom stave v nemocnici zomrel.
Spomedzi takmer 180 zranených zostáva naďalej v nemocničnom prostredí takmer 70, stav 22 z nich, vrátane dvoch detí, je stále kritický.
Proces identifikácie obetí sa v nedeľu podarilo ukončiť.
Prečítajte si tiež:
Španielsky rušňovodič miloval rýchlu jazdu, chválil sa ňou na Facebooku