SME

Rušňovodič z havarovaného vlaku odmieta vypovedať

Strojvodca hneď po nehode priznal, že išiel príliš rýchlo. Príčiny vysokej rýchlosti vyšetrujú.

Vlak sa podľa informácií španielskych médií vykoľajil v rýchlosti takmer 200 kilometrov za hodinu.Vlak sa podľa informácií španielskych médií vykoľajil v rýchlosti takmer 200 kilometrov za hodinu. (Zdroj: SITA/AP)

MADRID. Rušňovodič, ktorý riadil havarovaný vlak pri meste Santiago de Compostela na severozápade Španielska, odmietol vypovedať.

Podľa piatkových informácií polície pravdepodobný vinník stredajšej tragédie odmietol komunikovať s úradmi a odpovedať na otázky polície.

Tá preto odovzdá prípad 52-ročného rušňovodiča Francisca Josého Garzona Ama súdu a to čo najskôr.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Strojvodca, ktorý je s ľahkými zraneniami hospitalizovaný, údajne hneď po nehode vyjadril vieru, že nikto nezomrel a zároveň priznal, že išiel príliš rýchlo. Príčiny tohto stavu ostávajú neznáme.

SkryťVypnúť reklamu

Vyšetrovanie sa okrem iného sústredí na možnú poruchu brzdného systému či iné mechanické zlyhanie. Strojvodca je každopádne podozrivý z nedbanlivosti.

Príčinou jedného z najväčších nešťastí v histórii Španielska bola vysoká, približne 190-kilometrová rýchlosť súpravy, ktorou sa vrútila do zákruty. Následkom bolo vykoľajenie vlaku, náraz do betónového múru a požiar.

Úrady znížili bilanciu obetí z 80 na 78. Súdni lekári sa totiž domnievali, že časti jedného ľudského tela patria viacerým osobám. Stále sa ešte snažia identifikovať šesť obetí.

Nešťastie, ktoré sa odohralo pri pútnickom meste Santiago de Compostela na severozápade Španielska, bolo v rámci španielskej sústavy vysokorýchlostných vlakov najhoršie od roku 1972. Vtedy si zrážka dvoch vlakov pri Seville vyžiadala životy 86 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:

Španielsky rušňovodič miloval rýchlu jazdu, chválil sa ňou na Facebooku

Vlaky

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 028
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 236
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 513
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 401
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 4 188
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 708
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 999
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 645
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu