Piloti havarovaného Boeingu 777 v San Franciscu sa spoliehali na autopilota

Piloti leteli spolu prvýkrát. Jeden sa iba zacvičoval a pre druhého to bol prvý let v úlohe inštruktora.

(Zdroj: TASR/AP)

Piloti leteli spolu prvýkrát. Jeden poverený pristávaním sa iba zacvičoval a pre druhého to bol prvý let v úlohe inštruktora.

SAN FRANCISCO. Piloti lietadla spoločnosti Asiana Airlines, ktoré havarovalo v kalifornskom San Franciscu, sa pri udržiavaní rýchlosti letu spoliehali na automatické zariadenie nazývané autopilot a nevedeli, že stroj letí príliš pomaly, až kým neboli 60 metrov nad zemou.

Oznámil to v utorok americký Národný úrad pre bezpečnosť dopravy (NTSB), ktorý v správe citovala tlačová agentúra Reuters.

Pri havárii Boeingu 777 zahynuli v sobotu 6. júla dve 16-ročné čínske študentky a zranenia utrpelo vyše 180 ďalších ľudí.

Predsedníčka NTSB Deborah Hersmanová na svojom treťom podrobnom brífingu tiež informovala novinárov, že dve letušky vymrštilo z lietadla po tom, čo zadná časť stroja narazila do pobrežnej hrádze pred pristávacou dráhou a odtrhla sa.

Obe letušky našli zranené, ale živé na kraji dráhy.

Výpovede pilotov sa zhodujú s čiernou skrinkou

Hersmanová dodala, že ešte zostáva veľa nezodpovedaných otázok o incidente.

Členovia posádky juhokórejských aerolínií nepodstúpili po havárii testy na drogy a alkohol, čo sa podľa Hersmanovej vždy požaduje od pilotov havarovaných lietadiel amerických spoločností.

Výpovede pilotov pred vyšetrovateľmi sa zhodovali s informáciami zo záznamníka letových údajov, teda z čiernej skrinky.

Tieto údaje ukázali, že stroj letel pred začiatkom pristávania o 25 percent pomalšou rýchlosťou, než je potrebné.

Hoci šéfka úradu odmietla špekulovať o príčine nešťastia, väčšina informácií zverejnených NTBS naznačuje, že vyšetrovanie sa zameriava hlavne na chybu pilota.

S Boeingom 777 nikdy predtým nepristával

Pilot poverený v osudnú sobotu pristávaním sa iba zacvičoval v riadení Boeingu 777 a bol približne v polovici tohto procesu. S Boeingom 777 nikdy predtým nepristával.

Na vedľajšom sedadle sa nachádzal druhý pilot a bol to jeho prvý let v úlohe inštruktora. Obaja muži boli skúsenými pilotmi, hoci nikdy predtým spolu neleteli, oznámila Hersmanová.

"Približne vo výške 152 metrov si uvedomil, že sú nízko," uviedla Hersmanová novinárom a citovala pilota-inštruktora, ktorý vyšetrovateľom opísal neúspešné pokusy vyhnúť sa nešťastiu v posledných chvíľach.

"Vo výške od 152 do 60 metrov mali bočnú odchýlku a boli nízko. V tom okamihu sa to snažili napraviť," dodala šéfka NTSB.

Pilot-inštruktor si podľa jej slov len vo výške 60 metrov "uvedomil, že autopilot neudržuje rýchlosť," a snažil sa pristávanie prerušiť. Hersmanová už skôr informovala, že keď bol stroj vo výške 60 metrov, od havárie ho delilo 16 sekúnd.

Traja zo štyroch pilotov na palube lietadla sa nachádzali počas pristávania v kabíne, ale iba dvaja z nich videli na pristávaciu dráhu.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 069
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 876
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 908
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 397
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 084
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 605
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 486
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 652
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 965
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 751

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

S Indiou by mala Európa uzatvoriť zmluvu podobnú CETA, tvrdí Štefanec

Najväčšou prekážkou rozvoja vzťahov sú rozdielne pravidlá pri obchode.

Belgicko bude automaticky odškodňovať obete terorizmu

Na odškodnenie zranených a blízkych obetí vláda vyčlenila milión eur.

Mierové rokovania o Sýrii v Ženeve zabrzdili diskusie o rokovacom postupe

OSN požaduje rokovania o novom systéme vládnutia, novej ústave a voľbách.

Migrantov pašujú do Európy rovnakými cestami ako heroín, tvrdí aktivista

V posledných mesiacoch prichádza na Balkán menej utečencov, čo aktivista čiastočne pripisuje aj dohode medzi Úniou a Tureckom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop