AKTUALIZOVANÉ 11:23

Boeing pred pádom v San Franciscu letel príliš pomaly, pilot bol v zácviku

Asi 1,5 sekundy pred kontaktom s dráhou chcela posádka manéver prerušiť.

(Zdroj: SITA/AP)

Tesne pred kontaktom s dráhou chcela posádka manéver prerušiť, vzlietnuť a pokúsiť sa pristáť znovu.

SOUL. Lietadlo juhokórejských aerolínii, ktoré v sobotu havarovalo na sanfranciskom letisku, sa k pristávacej dráhe približovalo veľmi nízkou rýchlosťou a krátko pred nárazom o zem požiadalo o prerušenie manévru.

Vyplýva to z prvých zistení amerických vyšetrovateľov po preskúmaní údajov z čiernych skriniek.

Boeing 777 chvostom narazil o pristávaciu dráhu, následne sa šúchal po ploche a značne poškodený a v plameňoch skončil mimo nej.

Vážna nehoda si zatiaľ vyžiadala dvoch mŕtvych a desiatky vážne zranených. Na palube sa v čase incidentu nachádzalo viac ako 300 ľudí.

Pilot s minimom skúseností

Vedenie Asiana Airlines, ktorej havarovaný stroj Boeing 777 patril, zároveň v pondelok potvrdilo, že lietadlo riadil pilot s minimom skúseností s daným strojom.

Na letisku v metropole amerického západného pobrežia predtým s takýmto typom lietadla ešte nepristával a nalietaných s ním mal iba 43 hodín, potvrdila Asiana.

Pomáhať s pristátím mu preto mal oveľa skúsenejší druhý pilot, no neúspešne.

Američania zistili, že klesajúci stroj mal výrazne nižšiu rýchlosť, ako je pred pristátím odporúčané.

Príliš neskorá reakcia

Približne 1,5 sekundy pred kontaktom s dráhou chcela posádka manéver prerušiť, vzlietnuť a pokúsiť sa pristáť znovu.

Reagovali tak na automatické varovanie štyri sekundy pre kontaktom s plochou hovoriace o nebezpečenstve nárazu pre veľmi nízku rýchlosť. Bolo však už neskoro.

Podľa skúseného pilota Roryho Kaya, na ktorého sa odvoláva agentúra AP, mohla nešťastie ovplyvniť aj skutočnosť, že nefungoval systém automatického priblíženia lietadla k dráhe (ILS, Instrument Landing System).

Navyše, začiatok dráhy bol z dôvodu stavebných prác na letisku presunutý o 90 metrov na západ.

Obeť havárie možno prešlo auto záchranárov

SAN FRANCISCO. Americké orgány v nedeľu potvrdili, že vyšetrujú možnosť usmrtenia jednej z obetí havárie vozidlom zasahujúcich záchranárov.

Podľa dostupných informácií sanfranciských hasičov totiž telo jednej z dvoch mŕtvych čínskych študentiek nieslo známky zranení spôsobených automobilom.

Mladé ženy sa nachádzali v zadnej časti stroja, ktorá sa po dopade oddelila od trupu. Kým jedno telo našli na pristávacej ploche, po ktorej sa stroj šúchal, druhé našli kúsok od poškodeného trupu.

Svedkovia hovoria o veľkom chaose, ktorý na pristávacej ploche zavládol po dopade stroja. Ten mohol spôsobiť, že záchranári zrazili študentku, ktorá sa ocitla mimo lietadla.

Viac má povedať prebiehajúca pitva, ktorej výsledky by mali byť známe v pondelok.

sita

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 346
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 779
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 079
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 044
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 163
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 425
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 422
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Svet

Španielska vláda zhabala referendové hlasovacie lístky

Okrem nich polícia zhabala pri zásahu v sklade neďaleko Barcelony aj informačné cedule s nápismi.

Svet

Ukrajina žiada OSN o čo najskoršie vyslanie mierovej misie

Porošenko povedal, že Rusko a Ukrajina sa usilujú o úplne odlišné veci.

Svet

Trumpov návrh presídľovať utečencov bližšie k ich domovu rozhneval Libanon

Predseda libanonského parlamentu vyhlásil, že im nie je do smiechu.

Svet

Pri Varšave sa začalo medzinárodné vojenské cvičenie, nechýbajú ani Slováci

Podľa štátneho tajomníka netreba cvičenie vnímať ako reakciu na rusko-bieloruské manévre Zapad.