Paríž 4. októbra (TASR) - Nový nápoj Mekka Cola príde v novembri na francúzsky trh ako súčasť benefičnej kampane, ktorej výťažok pôjde na prísne humanitárne ciele na palestínskych územiach. Informoval o tom vo štvrtok francúzsku tlačovú agentúru AFP vynálezca propalestínskeho nápoja Taufík Mathlúthí.
Mathlúthí, ktorý je zároveň šéfom francúzskeho súkromného rádia Méditerranée, priznáva, že pri vynájdení nového nápoja sa nechal inšpirovať iránskou kolou nesúcou názov Zam Zam Cola. Iránska verzia amerického nápoja si medzičasom získala veľkú popularitu nielen v tejto islamskej republike, ale i v mnohých arabských štátoch.
Vynálezca Mekka Coly tvrdí, že značku zaregistroval v auguste a následne oslovil viacerých výrobcov vo Francúzsku, Belgicku a Holandsku. Nápoj sa má na pultoch francúzskych predajní objaviť v novembri, keď sa začne moslimský pôstny mesiac ramadán.
Nápoj sa má začať predávať v 1,5-litrových fľašiach, pričom na etikete bude nápis narážajúci na americkú konkurenciu "nepi ako hlupák, pi angažovane".
Ohľadom finančného výťažku z predaja Mekka Coly Mathlúthí uviedol, že desať percent sa venuje na palestínske humanitárne projekty v oblasti starostlivosti o dieťa, vzdelávania a ochrany kultúrneho dedičstva.
Vynálezca "angažovaného nápoja" sa dôrazne ohradzuje proti akýmkoľvek obvineniam, že na výrobe alternatívnej Coly chce zarábať. Mathlúthí doslova tvrdí, že z utŕžených peňazí chce financovať ďalšie spriaznené aktivity, ktoré budú mať za cieľ "rozvíjať politické povedomie moslimskej komunity v Európe a zvlášť vo Francúzsku".