Tokio 3. októbra (TASR) - Dlhý je zoznam hviezd strieborného plátna a televíznej obrazovky, ktoré v krajine vychádzajúceho slnka využívajú vlastnú popularitu na reklamu najrôznejších produktov a služieb. Pre niektorých z nich je skutočne šťastím, že predmetné, zväčša celkom krátke reklamné šoty môžu vidieť iba japonskí diváci.
Mariah Carey sa ako tak trochu bláznivo pôsobiaca Amazonka usiluje o získanie nových konzumentov pre značkovú kávu. Arnold Schwarzenegger zasa propaguje - v súlade s imidžom niekdajšieho Mr. Universum - špeciálny kalorický nápoj.
V japonských médiách sa však objavujú aj Antonio Banderas, Pierce Brosnan, Nicolas Cage, George Clooney, Sean Connery, Kevin Costner, Penelope Cruzová, Cameron Diazová, Harrison Ford, Jodie Fosterová, Richard Gere, Mel Gibson, Whoopi Goldbergová, Anthony Hopkins, Dennis Hopper, Jennifer Lopezová. A tento zoznam s určitosťou nie je úplný.
Navyše nechýbajú v reklamných videoklipoch ani známe postavičky z obľúbených seriálov, napríklad Simpsonovci alebo Sesame Street.
Kultúrne tradície krajiny majú nepriehľadnuteľný vplyv na scenár i realizáciu reklamných šotov, a to nielen v spôsobe snímania a strihu, kde je evidentný vplyv domácich komiksov a kreslených filmov. Charakteristické sú nákladné kostýmy, pre Japonsko charakteristický druh šminkovania a neustále sa opakujúce slogany.