Tento bilbord ma zaujal. Volské oko akoby v tvare Singapuru a k tomu lákavá veta: Cestujte zadarmo, dajte si pohodové raňajky.
Vynikajúca kampaň: Singapurčania milujú všetko, čo je zadarmo a jedlo je ich národný šport.
„Vystúpte z metra pred 7.45 hod. a my vás dovezieme zadarmo.“ Lákavá ponuka sa týka 16 frekventovaných zastávok a je dotovaná vládou celý rok.
V singapurskom ultramodernom metre sa nájdu typické miestne špecialitky: zákaz durianov (ovocie so „silnou arómou“), šípky naznačujúce smer, ako sa stavať do radu (logicky zboku k dverám, aby najskôr pasažieri mohli vystúpiť, žiaľ, zatiaľ sa nepodarilo verejnosť presvedčiť, že toto je najefektívnejší spôsob nástupu a výstupu), masívne kampane, ktoré ako roztlieskavačky bezúspešne podnecujú Singapurčanov správať sa k sebe ohľaduplne, surreálna čistota a vysoká koncentrácia ľudí.
Najmä v čase dopravnej špičky, o 9. a 18. hodine v okolí centra. Singapurčania si zvykli cvikať pracovné hodiny presne v tieto časy a to spôsobuje dopravný kolaps.
Aj napriek tomu, že systém sa zdá dokonalý a v čase špičky premávajú vlaky do centra každé dve minúty, bez ostrých lakťov sa na prvé dva pokusy do metra nenapracete. Mne sa zdalo jednoduchšie presťahovať našu kanceláriu, než každé ráno bojovať o trochu vzduchu v podzemí.
Už o pár dní sa však ukáže, či si Singapurčania radšej privstanú a za ušetrené peniaze pôjdu na kávu alebo budú ďalej šomrať nad „zlými“ cudzincami, ktorí využívajú ich infraštruktúru.
Možno sa kreatívci z Dopravného podniku mesta Bratislavy nenechajú zahanbiť a aspoň na čaj Poprad nalákajú ranné vtáčatá.
Autor: Jana Sunderman-Kadlecová