Internetové televízie poskytujú ľuďom lacnú alternatívu k nudným káblovkám.
Kreatívec Nate sedí pred televízorom v dizajnérskom kresle v štýle 60. rokov. Cez internetovú televíziu Netflix sleduje poslednú sériu Mad Men a popri tom večeria americkú „TV dinner“.
Formát reality show pred vyše dekádou úplne pohltil americké televízie a na to, aby sa mladí intelektuáli vyhli konfrontácii so skutočnými gazdinkami z Los Angeles či mafiánskymi manželkami z New Jersey, museli svoj televízny osud zobrať do vlastných rúk.
Netflix sa stal fenoménom už vtedy, keď si klienti za desaťdolárové mesačné členské mohli objednávať DVD priamo do schránky. Keď začal ponúkať streaming cez internet, mnoho Američanov už nevidelo dôvod platiť niekoľko stoviek ročne za káblovku, ktorú každý večer s rozhorčením aj tak vypínali.
Ukazovatele hovoria, že internetový Netflix sa v Amerike stal konkurenciou stredne veľkým televíznym kanálom a jeho potenciál rastie vďaka „skvelým nápadom“ zo Silicon Valley, ako ich nazval výkonný šéf výskumu stanice CBS Dave Poltrack.
Vtedy ani on sám netušil, že producenti David Fincher a Kevin Spacey prídu s nápadom priam geniálnym a ponúknu Netflixu politickú drámu House of Cards, ktorú pred dvoma mesiacmi začal vysielať online.
Sám Spacey v seriáli stelesňuje kongresmana Franka Underwooda, ktorý na svoje ciele využíva ambicióznu mladú novinárku.
Prvá séria aj vďaka jeho hereckému výkonu zožala ovácie kritikov a divákov.
„Ak sa nazdávate, že televízni výkonní manažéri sú nervózni, stačí si predstaviť hercov, ktorí sa so Spaceym pobijú o Emmy,“ zhodnotil to denník USA Today.
Netflix sa chytil šance v čase, keď presýtenosť prázdnotou v telke mladých presmeroval na web. Tam sa vyhnú balastu i nekonečným reklamám.