Britské železnice majú vážne nedostatky, cestujúca verejnosť volá po zmene

Londýn 19. júna (TASR) - Oficiálni vyšetrovatelia vlakového nešťastia, pri ktorom v októbri 1999 v Londýne zahynulo 31 a zranenia utrpelo 400 ľudí, ...

Londýn 19. júna (TASR) - Oficiálni vyšetrovatelia vlakového nešťastia, pri ktorom v októbri 1999 v Londýne zahynulo 31 a zranenia utrpelo 400 ľudí, obvinili dnes prevádzkovateľa dráh spoločnosť Railtrack zo "žalostnej" úrovne bezpečnostných opatrení pred katastrofou.

Správa kritizuje aj výcvik strojvodcov spoločnosti Thames Trains, prevádzkovateľa osobného vlaku, ktorého vodič v osudný deň prehliadol červený signál pred stanici Paddington a narazil do rýchlika.

Cestujúci, ktorí zrážku a následný požiar prežili, vyzvali na rozsiahlu reformu britských železníc. "Ďalšia hrozná tragédia je len otázkou času," vyhlásila Pam Warrenová, ktorá musela po zložitej operácii tváre viac ako rok nosiť ochrannú masku.

Autor správy lord Cullen poukazuje na skutočnosť, že bezpečnostní experti v súvislosti s dvoma vážnymi incidentmi ešte pred nehodou žiadali zlepšenie signalizácie pred jednou z najrušnejších staníc v Londýne.

Vážne nedostatky správa konštatuje aj v súvislosti s "menej ako primeraným" výcvikom vodičov vlakov. Strojvodca osobného vlaku, ktorý pri nehode zahynul, príslušné skúšky zložil len 13 dní pred zrážkou. Podľa vyšetrovateľov jeho výcvik nebol dostatočný.

Správa na záver konštatuje, že semafor pred stanicou Paddington nebolo dobre vidieť pre most a jasné slnečné svetlo. Od augusta 1993 strojvodcovia ten istý signál na zastavenie prehliadli osemkrát.

Spoločnosť Railtrack vznikla pred piatimi rokmi, keď vtedajšia konzervatívna vláda rozhodla o rozdelení a privatizácii britských železníc. Tento postup vyvolal kritiku pasažierov a odborov, ktorí poukazujú na zníženie bezpečnosti. Minulý október štyria ľudia zahynuli pri vykoľajení vlaku na stanici Hatfield severne od Londýna.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 208
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 595
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 532
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 154
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 764
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 495
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 932
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 922
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 978
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 774

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.