Mnohí americkí zamestnávatelia si svojich potenciálnych zamestnancov najprv skontrolujú na sociálnych sieťach.
Keď som vošla do kancelárie občasnej šéfky Glorie, na jej veľkom monitore som zazrela facebookový profil akéhosi Josha s kostenými okuliarmi a motýlikom na krku. Gloria dva týždne strávila pohovormi na nové pozície.
Podľa údajov Forbesu skoro polovica amerických zamestnávateľov svojich potenciálnych zamestnancov „špehuje“ na sociálnych sieťach.
Predtým, než povedia „áno“, chcú vidieť, či sa človek prezentuje profesionálne a či sa ľahko zaradí do kolektívu.
Až polovica adeptov vraj, celkom neprekvapivo, stratila možnosť prijatia pre neprimerané fotografie z prehýrených nocí.
Bude skvelý
Josh sa vraj nedávno prisťahoval z Kalifornie, robí animátora a nosí úzke rifle. „Práve tu bol na interview a myslím, že bude skvelý,“ vychrlila na mňa Gloria.
Aj napriek tomu, že som ho ešte nestretla, vedela som o ňom veľa informácií, o ktoré som neprosila.
Určite však nie viac ako zamestnávatelia, ktorí od potenciálnych pracovníkov najnovšie vyžadujú prístup k ich facebookovému profilu.
Sebacenzúra
Keďže zatiaľ to americké zákony nezakazujú, rozhranie súkromia zamestnancov si tak firmy prispôsobujú podľa potrieb. Pre mnohých to znamená porušovanie práva na súkromie, pre iných spôsob, ako získať džob.
Oblial ma studený pot a sebacenzúru, ktorú som doteraz na Facebooku odmietala, som predsa len zaviedla.
Vyhľadala som Gloriu medzi facebookovými priateľmi a klikla na „unfriend“.
Autorka je fotografka, žije v Michigane.