Iracké štátne aerolínie obnovujú lety do Kuvajtu po 20 rokoch

Už vlani Irak a Kuvajt dosiahli dohodu o vyrovnaní dlhov z čias vojny v Perzskom zálive.

(Zdroj: SITA/AP)

BAGDAD. Iracké štátne aerolínie v stredu po vyše 20 ročnej prestávke obnovili priame lety do susedného Kuvajtu. Letecké spojenie bolo prerušené po invázii Saddáma Husajna do Kuvajtu v roku 1990.

Na historickom lete spoločnosti Iraqi Airways sa symbolicky zúčastnil iracký minister zahraničných vecí Hošjár Zebarí a minister dopravy Hádí Amírí. Lietadlo po pristátí v Kuvajte privítali predstavitelia kuvajtskej vlády.

Medzi oboma krajinami produkujúcimi ropu by odteraz malo fungovať pravidelné letecké spojenie. Iracká strana to označuje za ďalší zo signálov zlepšovania vzájomných susedských vzťahov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Už vlani Irak a Kuvajt dosiahli dohodu o vyrovnaní dlhov z čias vojny v Perzskom zálive, pričom došlo aj k stretnutiam predstaviteľov na najvyššej úrovni.

Priame letecké spojenie medzi Bagdadom a Kuvajtom doteraz zabezpečoval len jeden súkromný prepravca.

Kuvajtské štátne lety zatiaľ obnovenie linky len pripravujú, uviedla agentúra Reuters.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 401
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 482
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 036
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 001
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 627
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 486
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 785
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 509
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 906
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Stovky Sýrčanov sa po úspechoch vládnych jednotiek chystajú domov

Už koncom júna sa z Arsalu do Sýrie vrátila prvá skupina zhruba 370 utečencov.

Žiaden elixír život. Tekutina v sarkofágu je iba odpadovou vodou

Čierny granitový sarkofág objavili v júli v pobrežnom meste Alexandria.

Rukojemnícku drámu v potravinách v LA neprežila jedna žena

Ozbrojený tínedžer vtrhol do potravín a začal ohrozovať zbraňou návštevníkov obchodu.

Výstavba trvala o sedem rokov dlhšie, Amsterdam otvoril novú trať metra

Budovanie podzemnej dráhy v bahnitej pôde bolo pre Amsterdam nočnou morou.