Peniaze za kampaň mal český prezidentský kandidát zrejme prisľúbené od podnikateľa Chrenka. Ten však po Fischerovom neslávnom konci otvárať peňaženku nechce.
Keď sa necelé dve hodiny po konci prvého kola prezidentských volieb ukázalo, že najväčší favorit Jan Fischer prezidentom nebude, reagoval na to dôstojne.
Mohol sa pritom viac než ostatní sťažovať na nepriazeň médií i antikampaň známych osobností. Napriek tomu nespustil ukrivdené tirády, zrazil topánky a zmizol zo scény.
Bohužiaľ, len dočasne. Po návrate z „premýšľavej“ dovolenky sa rozhodol podporiť Miloša Zemana, čím pripravil nepríjemné prekvapenie voličom i členom volebného tímu.
Účet za kampaň
Prekvapeniam však nie je koniec. Po voľbách sa ukazuje, že jeho tímu chýbajú peniaze na uhradenie dlhov, hlavne za reklamu. Odhaduje sa, že môže ísť o milióny. Fischer tvrdí, že peniaze zoženie.
Ale podľa zákona už má len desať dní času.
Chýbajúce peniaze mal zrejme prisľúbené od najväčšieho sponzora, podnikateľa Chrenka. Ten však po Fischerovom neslávnom konci otvárať peňaženku nechce.
Teoreticky by dlhy mohli spôsobiť starosti členom Fischerovho volebného tímu, ktorý je za výdavky zodpovedný. Jeho predseda, slávny kardiochirurg Pirk, vraj Fischerovi stále verí.
Zahodiť potenciál
Bolo by pochopiteľné, keby politika po prezidentskom fiasku Fischera definitívne otrávila. Až do kampane s ňou vlastne nemal skúsenosť, pretože angažmán v úradníckej vláde bolo skôr pobytom v politickej rezervácii.
Ak dnes vypúšťa dymové signály, že by mal v politike zostať, má to asi oveľa viac spoločné s chýbajúcimi financiami než s rozumnou úvahou. Vraj nechce zahodiť potenciál vyše 840-tisíc voličov, ktorí zaňho hlasovali. Existuje vôbec ešte?
Fischer si to môže otestovať. Dlhy z kampane, rozrátané na jeho voličov, sú asi päť korún na osobu. Každý verný volič tie drobné určite rád pošle.