Nie je to tak dávno, čo taliansky expremiér Silvio Berlusconi nadával na nemeckého politika Martina Schulza, súčasného predsedu Európskeho parlamentu, že mu pripomína strážcu z koncentráku.
A keď Gréci demonštrujú proti nemeckej kancelárke, je Merkelová, samozrejme, vždy prezentovaná v nacistickej uniforme.
Narážky na 2. svetovú vojnu sú tiež veľmi obľúbené v britskej bulvárnej tlači, hlavne keď ide o futbal. „Blitz“ ako prirovnanie k „bleskovej vojne“ nesmel kedysi chýbať v žiadnej športovej reportáži.
Ako balzam preto na mnohých Nemcov zapôsobil rebríček desiatich príčin lásky k Nemecku, ktorý nedávno uverejnil britský bulvárny denník Sun. Povšimnutiahodný je už samotný fakt, že Briti sú vôbec v stave Nemcov a ich krajinu milovať.
Pritom sa na tomto rebríčku neobjavil ani Goethe, ani kolínsky Dóm, ani krásy prírody, ale osobnosti súčasného života a úplne každodenné predmety obdivu: populárny likér Jägermeister, účes a brada futbalového trénera Rudiho Völlera, hudobná skupina Kraftwerk, mníchovský Oktoberfest, wimbledonská legenda Boris Becker, ba dokonca aj obchodné reťazce Aldi a Lidl. Zoznam dopĺňajú modelky Claudia Schiffer a Heidi Klum a známe nemecké značky športových topánok.
Vzhľadom na relatívny úpadok britského automobilového priemyslu však neprekvapuje, že na prvom mieste rebríčka 10 príčin lásky k Nemecku sa ocitli automobilové značky Audi, BMW, Volkswagen a Mercedes.
Autor: Vlado Müller