Zemanova krčma volí Karla Schwarzenberga

Majiteľ reštaurácie Zemana osobne nepozná, hoci ten má nad jeho podnikom volebný štáb.

Miloš Zeman.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

PRAHA. Ľudia z volebného štábu Miloša Zemana sa pri obedoch musia cítiť ako na nepriateľskom území.

Po celej reštaurácii A divadlo pokračuje sú rozvešané plagáty s Karlom Schwarzembergom, rozdávajú tam aj nálepky s týmto kandidátom.

„Prečo nám to robíte?“ pýtajú sa. „Pretože cítime, že to tak má byť,“ vysvetľuje majiteľ podniku Jakub Krejčí.

Hospody volí Karla

Jeho reštaurácia sa stála známou počas prvého kola prezidentských volieb.

Práve tam si Zeman pozval novinárov. Veľmi v ústrety im nevyšiel, prichystal im síce občerstvenie, no v jeden miestnosti sa tlačili sedemdesiati.

Článok pokračuje pod video reklamou

On medzi nich len raz za čas prišiel, dal vyhlásenie a vrátil sa do svojich kancelárií. Nad reštauráciou má totiž jeho volebný štáb sídlo. Preto si ju vybral.

Krejčí hovorí, že do správ sa dostal náhodou. Povedali mu, že u neho budú len novinári, keď jeho podnik začali spájať so Zemanom, musel to vysvetľovať kamarátom. „Chodili a pýtali sa, niekoľko dní som mal čo robiť,“ hovorí.

Zemanovi predsa len v niečom ustúpil. Aspoň počas volebného dňa zlepil zo stien plagáty so Schwarzenbergom.

V jeho reštaurácii sa občas zastaví aj Zeman. „Nepoznáme sa, tak ho ani nezdravím. Neviem, aký je osobne,“ dodáva Krejčí.

Krejčí je horlivý podporovateľ Schwarzenberga. Hovorí, že tým nadväzuje na havlovskú tradíciu, ktorej verí.

Aj preto sa zapojil do netradičného projektu Hospody volí Karla. Na internetovej stránke je aj jeho reštaurácia.

Zemanovcov presviedčajú

O politike sa teraz v Česku veľa diskutuje, potvrdzuje to aj Krejčí. Vlastní ešte jeden podnik, kde väčšina pravidelných návštevníkov volí Schwarzenberga.

„Keď príde zemanovec, všetci ho presviedčajú, aby zmenil názor.“

Minulý rok bol v českej politike rokom mnohých škandálov. Ľudia boli znechutení, svoje urobilo aj správanie odchádzajúceho prezidenta Václava Klausa.

„Ľudia cítia, že teraz môžu niečo naozaj zmeniť k lepšiemu,“ tvrdí Krejčí.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 682
  2. Vizuálny smog je problém 10 652
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 916
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 933
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 153
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 068
  7. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 2 878
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 560
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 216
  10. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 094