SME

Začali nedávno a predbehli svet. Čína má najdlhšiu rýchlotrať

Cestu dlhú asi ako z Bratislavy do Madridu prekoná priemernou rýchlosťou 300 km/h za osem hodín.

(Zdroj: SITA/AP)

Komunistická krajina začala stavať moderné železnice len pre štyrmi rokmi. Už predbehla svet.

Agentúrnu správu sme nahradili článkom z tlačového vydania.

PEKING, BRATISLAVA. Cestu dlhú asi ako z Bratislavy do Madridu prekoná za osem hodín. Ide pritom priemernou rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu.

Medzi čínskymi mestami Peking a Kanton v stredu otvorili najdlhšiu rýchlostnú železnicu na svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čína v minulých rokoch investovala množstvo peňazí do rýchlostných tratí. Prvú otvorili krátko pred začiatkom olympijských hier v Pekingu, o štyri roky neskôr už majú takmer desaťtisíc kilometrov takýchto tratí, najviac na svete. Do roku 2015 má toto číslo stúpnuť už na 16­tisíc kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Tá najnovšia spája hlavné mesto s Kantonom, rýchlo sa rozvíjajúcim mestom kúsok od Hongkongu a Macaa.

Rozdeľuje ich 2300 kilometrov, ktoré rýchlovlak prejde s 35 zastávkami. Cesta vlakom medzi týmito mestami doteraz trvala 22 hodín.

Na trať bude priamo nadväzovať 26­kilometrová podzemná železnica, ktorá Kanton spojí s centrom Hongkongu.

Rýchlotrať má konkurovať najmä leteckej doprave. Let z Pekingu do Kantonu stojí o niečo viac ako lístok na vlak, no trvá len tri hodiny. Čínske letecké spoločnosti často meškajú a sú závislé od priaznivého počasia.

Zlú povesť však majú aj čínske rýchlovlaky. Okrem problémov s násilným vyvlastnením pozemkov pod traťami niektorí odborníci hovoria aj o tom, že sa stavali prirýchlo a nebrali sa do úvahy bezpečnostné opatrenia.

SkryťVypnúť reklamu

Ukázalo sa to v júli minulého roka, keď pri zrážke dvoch rýchlovlakov v meste Wen-­čou zomrelo štyridsať ľudí. Vyšetrovanie našlo chybu v signalizácii, úrady pre istotu znížili maximálnu rýchlosť vlakov.

Načítavam video...

Vlaky

Súvisiace témy: Čína, Peking
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 086
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 712
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 085
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 434
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 286
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 608
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 240
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu