SME

Lepšie je pestovať víno ako reči v parlamente

Francúzom robia vo svete meno kuchári, Američanom hollywoodski herci a Rakúšanom? Vinári.

Svojich vinárov si v Rakúsku cenia.Svojich vinárov si v Rakúsku cenia. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO - FLICKR/ROBERTO VERZO)

Až 56 percent Rakúšanov je podľa prieskumu inštitútu Market presvedčených o tom, že toto je povolanie, ktoré ich vo svete predáva najlepšie.

Určite by s nimi súhlasili aj Slováci nad pohárikom vychýreného rizlingu z oblasti Wachau, či Chardonnay z oblasti Neusiedler See, teda Neziderského jazera.

Rakúski vinári si tento titul ťažko odpracovali. Roky sekali dobrotu, aby sa zabudlo na škandál s dietylénglykolom. Čo nebola maličkosť, pretože, keď sa v roku 1985 zistilo, že do rakúskych vín sa pre vyššiu kvalitu pridáva toxická látka z nemrznúcej zmesi, zachránilo rakúske vinice pred bankrotom iba to, že nikto po poháriku vínka nezomrel.

SkryťVypnúť reklamu

A to vinári za sebou v prieskume nechali lekárov (55 percent) a športovcov (53 percent). Tých viedenských lekárov, ktorí nedávno zachránili život britskej popstar Georgeovi Michaelovi a takých športovcov, ako je Felix Baumgartner - prvý človek, čo pri zoskoku prekonal rýchlosť zvuku a na pár dni sústredil pozornosť sveta len na seba.

Aj keď je isté, že tým výkonom k počítačom a televízoru prikoval mnohých Rakúšanov, tí boli podľa prieskumu pri zaškrtnutí kolónky športovci viac hrdí na úspechy rakúskych paralympionikov než na adrenalínového Felixa.

Rebríček profesií zaujme aj od konca. Najmenej rešpektu vo svete majú podľa opýtaných rakúski bankári, štátni úradníci a poslední sú – politici.

V roku 2009 sa ešte našlo sedem percent Rakúšanov, ktorí tvrdili, že ich politici robia krajine dobré meno vo svete. Tento rok tak zmýšľa len jedno percento opýtaných.

SkryťVypnúť reklamu

Rakúšania teda majú podľa prieskumu vo výbere povolania jasno. Lepšie je pestovať víno než reči v parlamente. A na to si s našimi susedmi môžeme pokojne pripiť dobrým rizlingom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 502
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 760
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 706
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 624
  5. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 197
  7. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 2 791
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 342
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ruské korvety Aldar Cydenžapov a Rezkyj.

Rusko má po Číne a Spojených štátoch tretie najväčšie námorné sily na svete.


TASR 1

Explózia mohla nastať v dočasnom skladisku nevybuchnutých bômb.


TASR
Zákaz vstupu sa týka aj Afgancov.

Trump tvrdí, že chce chrániť krajinu pred teroristami zo zahraničia.


TASR 2

Väčšina obetí bola vo veku 21 až 23 rokov.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu