SME

Iránska agentúra nepochopila žart o obľúbenosti Ahmadínežáda

Iránska agentúra uverejnila ako fakt výsledky vymysleného prieskumu, že väčšina belochov na americkom vidieku by radšej volila iránskeho prezidenta než Baracka Obamu.

Iránsky líder Ahmadínedžád.Iránsky líder Ahmadínedžád. (Zdroj: TASR/AP)

CHICAGO. Žart amerického satirického magazínu The Onion sa zrejme "stratil v preklade" a iránska agentúra Fars uverejnila ako fakt výsledky vymysleného prieskumu, že väčšina belochov na americkom vidieku by radšej volila iránskeho prezidenta než Baracka Obamu. Informovali dnes o tom americké médiá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Polooficiálna iránska agentúra v piatok uverejnila článok v anglickom servise tak, ako bol publikovaný v The Onion, dokonca aj s výrokmi fiktívneho obyvateľa Západnej Virgínie.

Ten uviedol, že by radšej išiel na bejzbal s Mahmúdom Ahmadínežádom, pretože ten berie "národnú obranu vážne" a nenechá niekoľkých homosexuálnych demonštrantov, aby mu hovorili, ako riadiť krajinu - na rozdiel od Obamu.

SkryťVypnúť reklamu

Iránska verzia článku vynechala len odsek, ktorý Ahmadínežáda opisoval ako muža, čo opakovane popiera holokaust a nechal popraviť množstvo politických väzňov.

Nestalo sa prvý raz, že zahraničné médiá omylom prevzali žart z magazínu The Onion, so sídlom v Chicagu, do riadneho spravodajstva.

V roku 2002 najväčší denník v Pekingu uverejnil správu, že členovia amerického Kongresu pohrozili odchodom z Washingtonu, kým sa budova nezrekonštruuje tak, aby tam bolo viac toaliet a kupola so zasúvateľnou strechou.

V magazíne si to vychutnali, že ich agentúra Fars vzala vážne. Editor Will Tracy vydal vtipné vyhlásenie, v ktorom iránsku agentúru charakterizoval ako pobočku The Onion, pôsobiacu na Blízkom východe od založenia magazínu v 80-rokoch. Iránska agentúra medzitým článok zo svojej webovej stránky odstránila.

Barack Obama

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 086
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 712
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 085
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 434
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 286
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 608
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 240
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 864
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu