MOSKVA, PRAHA. Horúce. Zimné. Tvoje. Slogan zimnej olympiády v Soči predstavil organizačný výbor len tento týždeň, a hneď ho musel brániť.
Časť ruskej verejnosti s ním spokojná nie je. Vraj vyvoláva v ruskom variante asociácie s reklamami na intímne služby.
Nepomohlo ani detailné objasnenie každého z troch slov, ani to, že v angličtine, ktorá býva najpoužívanejším jazykom na olympiádach, znie slogan dobre. Hot. Cool. Yours.
Slovo horúce má podľa autorov motta spájať atmosféru športovej vášne a obrovského úsilia, ktoré jednotlivci vynakladajú, aby „rozohriali“ fanúšikov, s horúcim podnebím južných ruských kúpeľov Soči.
Že by pomerne teplé podnebie v tejto časti Ruska bolo rizikom pre zimné športy, ktoré sa odohrávajú pod šírym nebom a sú do istej miery závislé od počasia, si organizátori nepripúšťajú.
Zimné je logicky spojené s tým, že ide o zimnú olympiádu. Ale vraj aj s tým, ako Rusov vníma zvyšok sveta: ako severskú krajinu, v ktorej chodia ľudia v ušiankach a válenkách.
A prečo sú hry tvoje? Vraj to má každému pripomenúť, že i keď ide o gigantický projekt, aj jedinec sa v ňom nájde, pobaví sa a môže pocítiť hrdosť za svoju vlasť.
Kritikov však nepresvedčili. Na internete sa objavili stovky variantov na oficiálny slogan. Napríklad – 500. Miliárd. Dolárov. To je odhad nákladov na olympiádu.
Autor: Agentúra Epicentrum