Washington 29. augusta (TASR) - Saudskoarabská kráľovská rodina minula milióny dolárov na reklamnú kampaň s cieľom vylepšiť svoj imidž v USA po 11. septembri, píše dnes New York Times. Celosvetovo hľadaný terorista Usáma bin Ládin, ktorý údajne stál za útokmi na americké ciele, totiž pochádza práve zo Saudskej Arábie.
Na znak solidarity s Američanmi rodina saudskoarabského kráľa tiež uvažuje o tom, že by obetiam septembrových útokov darovala koňa, ktorý tento rok vyhral Kentucky Derby.
Vlády oboch krajín oficiálne prezentujú svoje vzájomné vzťahy ako dobré. Radoví Američania sa však po útokoch na ich krajinu postavili voči Saudskej Arábii skepticky, pretože to boli práve občania tohto arabského kráľovstva, ktorí 11. septembra uniesli ich lietadlá a spôsobili celonárodnú tragédiu. Z celkového počtu 19 únoscov 15 pochádzalo zo Saudskej Arábie.
Tiché napätie medzi oboma krajinami vzrástlo aj kvôli najnovším hrozbám USA, že zaútočia na Irak, aby eliminovali prezidenta Saddáma Husajna. Obavy vyostrilo aj nedávne svedectvo pred poradnou radou Pentagónu, podľa ktorého Saudská Arábia predstavuje hrozbu pre americkú národnú bezpečnosť.