Kapitána Concordie havária mrzí

Schettino sa ospravedlnil za nehodu, pri ktorej zahynulo 32 ľudí.

Francesco Schettino na televíznom zábere zverejnenom 10. júla.(Zdroj: SITA/AP)

Schettino sa v čase nárazu lode do skaly nesústredil na riadenie plavby.

RÍM. Taliansky kapitán havarovanej výletnej lode Costa Concordia, Francesco Schettino, sa v utorok ospravedlnil za nehodu, pri ktorej zahynulo 32 ľudí.

Povedal tiež, že vo chvíli, keď obrovská loď narazila do skaly a tá potom plavidlo prederavila, sa nesústreďoval na riadenie plavby.

Myslí na obete

V prvom podrobnom televíznom interview od nehody z 13. januára Schettino priznal svoju zodpovedať kapitána a zveril sa, že na obete katastrofy neustále myslí.

"Keď sa stane nehoda, neuvádza sa len konkrétna loď alebo konkrétna spoločnosť," povedal Schettino pre taliansku televíziu Canale 5 potichu, ale s nápadným tikom v oku.

"Uvádza sa aj konkrétny kapitán a preto je normálne, aby som sa ako zástupca tohto systému ospravedlnil," povedal.

Schettino poskytol televízii rozhovor po tom, čo ho minulý týždeň prepustili z domáceho väzenia. Je obvinený z mnohonásobného zabitia, spôsobenia nehody a predčasného opustenia lode.

Banálna nehoda

Rodák z Neapola pripustil, že nekonal dostatočne rázne, keď už bolo jasné, že plavidlo s výtlakom 144.500 ton sa príliš priblížilo k ostrovu Giglio pri pobreží talianskeho Toskánska, kde potom narazilo na skalu.

"Bola to banálna nehoda, pri ktorej zlyhala výmena informácií medzi ľuďmi, kvôli čomu vznikli nedorozumenia a práve to teraz vyvoláva veľký hnev," povedal. "Akoby vtedy došlo k zatemneniu mysle každého človeka," vysvetlil.

"Cítim vinu, že som sa nevenoval riadeniu," uviedol kapitán, ale dodal, že momentálne riadenie plavby mal vtedy na starosti iný dôstojník.

"V tej chvíli som išiel hore na palubu a nariadil som, aby loď nastavili na manuálnu navigáciu, ale nevelil som ja. To bola povinnosť iného dôstojníka," vyhlásil Schettino.

Viní aj ďalších

Vyšetrovatelia ostro kritizovali spôsob, akým Schettino riešil situáciu po náraze lode do skaly.

Obvinili ho, že priviedol 290 metrov dlhé plavilo príliš blízko k pobrežiu, príliš dlho odkladal evakuáciu a stratil kontrolu nad celou operáciou, lebo loď opustil ešte skôr ako všetkých 4200 pasažierov a členov posádky.

Schettino síce vždy priznával, že urobil chyby, ale povedal, že nie je jediný, koho by mali z tragédie obviňovať.

Na marcovom vypočúvaní pred súdnym procesom sa vyšetrovatelia zameriavali aj na niekoľko ďalších dôstojníkov a predstaviteľov lodnej spoločnosti Costa Cruises, ktorá patrí najväčšiemu prevádzkovateľovi výletných plavieb na svete - spoločnosti Carnival Corporation.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 626
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 075
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 335
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 418
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 381
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 891
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 605
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 477
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 447
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 861

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nehoda na klzkej ceste si vo Švédsku vyžiadala mŕtveho a 15 zranených

V oblasti zaznamenali v čase nehody teploty pod bodom mrazu.

Správy o streľbe vyvolali poplach v nemocnici v Houstone

Na záberoch z vrtuľníka bolo vidieť desiatky odchádzajúcich zamestnancov, pričom niektorí z nich sprevádzali pacientov.

Britská verejnosť by mala dostať možnosť zmeniť názor na brexit, hovoria lordi

Mayová už varovala lordov, aby neodďaľovali jej plán na spustenie rokovaní s EÚ koncom marca.

Dvaja podnapití Chorváti rasisticky urážali herca Jamieho Foxxa

Podnapitých mužov vyviedli čašníci z podniku, pričom neodkladne informovali o incidente mužov zákona.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop