SME

Príčinu tragédie autobusu vo švajčiarskom tuneli stále nepoznajú

Podľa vyšetrovateľa naďalej prichádza do úvahy zlyhanie ľudského faktora a zdravotný problém.

Havarovaný autobus.Havarovaný autobus. (Zdroj: TASR/AP)

Podľa vyšetrovateľa naďalej prichádza do úvahy zlyhanie ľudského faktora a zdravotný problém.

BRUSEL. Ani tri mesiace po tragickej nehode belgického autobusu vo švajčiarskom tuneli, ktorá si 13. marca vyžiadala 28 mŕtvych a 24 zranených, nepoznajú vyšetrovatelia príčiny tohto nešťastia.

Ako informoval v Bruseli príslušný švajčiarsky prokurátor Olivier Elsig, vyšetrovanie sa opäť zameriava na 34-ročného vodiča, ktorý si iba dve minúty pred osudným nárazom v tuneli sadol za volant autobusu, za ktorým vystriedal kolegu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Stalo sa tak napriek tomu, že už 16. marca vyšetrovatelia konštatovali, že vodič autobusu nemal problémy so srdcom, nemal v krvi alkohol a neprekročil povolenú rýchlosť.

Podľa Elsiga, ktorý sa v Belgicku stretol aj s pozostalými obetí, do úvahy naďalej prichádza zlyhanie ľudského faktora a zdravotný problém.

Vyšetrovatelia nepredpokladajú, že by vodič zaspal iba dva minúty po tom, čo prevzal od kolegu riadenie autobusu.

Vyšetrovanie popri už spomínanom vylúčení alkoholu v krvi a dodržania predpísanej rýchlosti ukázalo, že vodiči precízne dodržali aj stanovené časy na oddych, oznámil Elsig.

Žiadne problémy sa nezistili ani v dobre osvetlenom tuneli, v ktorom bola vozovka so suchým povrchom.

Vyšetrovatelia preskúmali zdravotný spis mŕtveho vodiča a nariadili ďalšie toxikologické testy, ktoré by mohli odhaliť prípadnú vyššiu koncentráciu liekov v jeho krvi.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledky týchto testov možno však očakávať najskôr za tri mesiace.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 089
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 729
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 954
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 431
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 370
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 598
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 262
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 865
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu