Budú sa rušiť ďalšie trate, ale až vtedy, „až to bude na koho hodiť... Až sa začnú rokovania s MMF a bude možné povedať, áno, MMF je smradľavý, hnusný krkavčí kapitál, ten nám vnútil, že treba zatvárať regionálne trate,“ vysvetlil štátny tajomník maďarského ministerstva pre národný rozvoj nielen plány rezortu, ale aj taktiku, ako ľudu zlé správy podať.
Trochu opatrnosti je namieste, slová vysokého úradníka, pod ktorého patria železnice, poznáme len z druhej ruky.
Podľa zverejneného záznamu ich na stretnutí so železničnými odborármi v piatok citoval jeden z jeho poradcov, ktorého okamžite vyhodili.
Ministerstvo poprelo, že plánuje rušiť ďalšie trate, i odborníkove reči o korupcii pri železničných investíciách. V Maďarsku napriek tomu málokto pochybuje, že citoval správne.
Slová štátneho tajomníka presne zodpovedajú nielen predpovediam expertov, že doterajšie úspory na železnici nebudú stačiť, ale najmä vládnej komunikačnej taktike hádzať zodpovednosť za všetko zlé, čo občanov postihne, na cudzinu, na svetový kapitál a jeho stelesnenie – Medzinárodný menový fond.
Ešte šťastie, že premiér Viktor Orbán vie, ako na nepriateľa.
Maďarsko musí odmietnuť úniový plán riešenia krízy, vysvetľoval na konci mája pri hodnotení dvoch rokov svojej vlády.
Tá pôjde aj naďalej vlastnou cestou, musí to však zakryť „rad zložitých taktických manévrov“, v rámci ktorých treba únii predstierať, „ako keby sme sa inak chceli priateliť“.