V čase, keď cena za liter benzínu presiahla 1,70 eura, prudko stúpol počet prípadov, keď vodič po natankovaní utečie. Postihlo to prakticky všetky spolkové krajiny.
Relatívne nižší počet krádeží zaznamenali v pohraničných oblastiach s Poľskom, Českom a Rakúskom, kam smeruje benzínová turistika z Nemecka.
Útek od čerpadla má organizačné zázemie: zlodeji najprv ukradnú z iného auta ešpézetku, namontujú ju na vlastné vozidlo a potom natankujú pri čerpadle, odkiaľ ujdú bez platenia.
Kontrolná kamera síce registruje ešpézetku, ale nájomcovi čerpadla to nepomôže: polícia pátranie po páchateľovi s falošným číslom musí zastaviť.
Narástol aj počet krádeží nafty z odstavených nákladných áut a stavebných strojov. Zvyčajne stoja na nestrážených plochách, a tak majú zlodeji ľahkú prácu.
Trochu pomáha sonda pri nádrži vozidla, ktorá je priamo napojená na bezpečnostnú službu. Keď sa niekto dobýja do vozidla, varovný signál zmobilizuje políciu. Zariadenie stojí 1500 eur a viacerí špeditéri si myslia, že sa im vypláca.
Národohospodári pripomínajú, že v 19. storočí sa benzín predával aj v lekárni. Pri dnešných cenách by to bol pre nemeckých lekárnikov opäť atraktívny obchod.