BRUSEL, BRATISLAVA. Lepšie trávenie, lepšia imunita, lepšie zdravie. Nič z toho by vám už bezdôvodne nemali sľubovať výrobcovia potravinárskych výrobkov v Európskej únii vrátane Slovenska.
Na čierny zoznam Európskeho parlamentu sa dostalo 1600 nepravdivých reklamných sloganov, ktoré plnia Európanom nákupné košíky.
Na návrh Európskeho parlamentu zoznam v stredu schválil výbor na ochranu spotrebiteľa. Európska agentúra pre potraviny (EFSA) ich preskúmala 44-tisíc.
Podľa denníka Die Welt, ktorý má neverejný zoznam k dispozícii, tak výrobcovia jogurtov a mliečnych nápojov s probiotickou kultúrou už nebudú používať slogan „Dobré pre imunitný systém“ alebo „Posilňuje obranyschopnosť vášho organizmu“, čo podľa odborníkov nie je preukázané.
Keď návrh v najbližších týždňoch definitívne schváli Európska komisia, dostanú výrobcovia pol roka na zmenu sloganov.