Los Angeles 14. augusta (TASR) - Losangeleský policajný department (LAPD) pohrozil právnymi krokmi tvorcom televíznych seriálov a filmov, ktorí bez povolenia použijú meno alebo logo polície miliónovej kalifornskej metropoly. Okrem iného sa to týka nových seriálov Robbery Homicide Division stanice CBS a Boomtown z dielne NBC, oznámila britská BBC.
"Čakáme rovnaký prístup ako k firme Coca-Cola," povedala hovorkyňa radnice Ana Garciová.
Logo a znak LAPD sú od roku 1999 skutočne chránené ako ochranná známka. Toto opatrenie má chrániť imidž mesta a jeho polície.
Filmy a televízne seriály zobrazujú činnosť LAPD viac či menej realisticky, ale niekedy nie je obraz strážcov zákona dobrý. Experti však pochybujú, že takéto opatrenie zásadne zmení zobrazovanie LAPD v médiách.
Kritické alebo satirické zaobchádzanie s políciou v Los Angeles totiž spadá pod právo na slobodné vyjadrovanie, povedal právnik Matthew Falley. Ako príklad uviedol pesničku Barbie Girl od Aqua. Firma Mattel, ktorá bábiky Barbie vyrába, chcela od hudobného vydavateľstva odškodné za poškodzovanie imidžu jej produktu. Žalobu však súd zamietol práve s odvolaním sa na právo slobodného prejavu.