Londýn 7. augusta (TASR) - Britskí milovníci piva sa v snahe zbaviť svoj obľúbený nápoj mužského "imidžu" spoľahli na sumerskú bohyňu Ninkasi, ktorá údajne pred niekoľkými tisícmi rokmi vytvorila recept na pivo.
Podľa Mikea Bennera zo skupiny Campaign for Real Ale (Camra - Kampaň za pravé pivo), ktorá Ninkasi prijala za svoju patrónku v úsilí pritiahnuť k výčapom viac žien, môžu byť na britské pivo hrdí a jeho propagácia by sa mala zameriavať aj na nežnejšie pohlavie a byť originálnejšou a modernejšou.
"Takmer všetka reklama, ktorú vidíme na našich televíznych obrazovkách, úplne odrádza ženy. Ninkasi, nová bohyňa britského piva, je tu, aby to všetko zmenila," vyhlásil dnes Benner.
Ninkasi, uctievaná jednou z najstarších civilizácií sveta na území dnešného Iraku už od 4. tisícročia pred n.l., patrila podľa tradície k prvým výrobcom piva. Muži i ženy ju uctievali ešte v čase, keď pivo varili a podávali výlučne ženy.
Camra sa rozhodla osvojiť si jej kult po tom, ako v prieskume zistila, že menej než štvrtina britských žien ochutnala v hostinci pravé pivo zo suda. Takmer pätina žien zase považuje pivo za staromódny nápoj, pokým tretina si myslí, že je "neženské".