PARÍŽ, BRATISLAVA. Server, ktorý sa stal v Spojených štátoch senzáciou ako priestor pre klebety aj seriózne názory, v pondelok spustil svoju prvú verziu v pevninskej Európe. Huffington Post stavil vo Francúzsku na meno, ktoré vyvoláva debatu.
Politicky nestranná?
Šéfredaktorkou jeho francúzskej edície sa stala kedysi známa novinárka Anne Sinclairová, ktorá viedla v 80. a 90. rokoch populárnu francúzsku televíznu diskusnú politickú reláciu. Stiahla sa v roku 1997, keď sa jej manžel Dominique Strauss-Kahn stal ministrom financií.
Bývalý favorit na francúzskeho prezidenta za socialistov sa vlani zdiskreditoval obvinením zo sexuálneho napadnutia. Sinclairová zostala dodnes na strane svojho muža. Kritici sa preto pozastavujú nad tým, že nie je politicky nestranná.
Sinclairová však sľubuje, že nijaká cenzúra nebude, v komentári napísala, že server sa bude "venovať najmä diskusii". Ak by francúzsky server nasledoval svoj americký predobraz, jej manžel by tam bol vykreslený mimoriadne kriticky.
Le Huffington Post je spoločným podnikom skupiny AOL (majiteľ Huffington Post), francúzskeho denníka Le Monde a bankára Matthieua Pigassa.
Milióny čitateľov
Arianna Huffingtonová informačný a blogerský server založila pred siedmimi rokmi s investíciou milión dolárov. Vlani ho predala za 315 miliónov dolárov. Jeho obsah tvoria najmä názory, ktoré sprevádzajú rozsiahle diskusie aj na sociálnych sieťach. V súčasnosti má v USA vyše 37 miliónov čitateľov mesačne.
Server má podľa Le Monde asi dvesto zamestnancov a pod jeho hlavičkou tvorí deväťtisíc blogerov vrátane politikov i expertov. Verzie Huffington Post existujú v Kanade a Británii a chystá sa preraziť aj v Taliansku, Španielsku a Nemecku.
Obsah iných
Úspech servera sa však nie všetkým zdá zaslúžený. Bývalý šéfredaktor New York Times Bill Keller vlani napísal, že obsah, ktorý napísali iní, predávajú pod vlastnou značkou. „V Somálsku sa to volá pirátstvo. V oblasti médií úctyhodný biznis model.“
Zástupca šéfredaktora Columbia Journalism Review Dean Starkman naopak chváli Huffingtonovú za „obrovské inovácie“ na internete, najmä čo sa týka interaktivity a zapojenia čitateľov ako aj „otvorenosti názorom nadšencov“, všimol si Le Monde.