PARÍŽSKY ZÁPISNÍK

Cesta z krízy: Lacné podprsenky alebo paušály?

Predaj na internete a minimum služieb pomohol k úspechu novému telekomunikačnému operátorovi vo Francúzsku.

Nič nepomohlo. Okupácia fabriky, hladový štrajk ani plagáty polonahých dievčat.

Firma Lejaby napriek hnevu zamestnancov zatvorí svoju poslednú fabriku vo Francúzsku. Čaká ju osud, aký stihol jej predchodkyne. Továreň na bielizeň presunú do Tuniska.

Stopercentne francúzske podprsenky budú už stopercentne vyrábať v Afrike. A francúzska značka s 80-ročnou tradíciou vo Francúzsku skončí.

Francúzsky biznis nastavil svoju smutnú tvár. Odchádza, lebo Francúzsko ho stojí veľa. Dobré šičky podprseniek sa dajú nájsť aj v Tunisku a lacnejšie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže Francúzsko má aj svoje úspešné podnikateľské príbehy. Napríklad telekomunikačná spoločnosť Free práve spustila malú revolúciu v mobilnom telefonovaní. Za dve eurá ponúka 60 minút a 60 SMS a za dvadsať eur neobmedzené hovory, esemesky aj internet.

Len za prvý týždeň získal Free asi 125-tisíc zákazníkov. Konkurent Free a starý veterán mobilného telefonovania Orange vypočítal, že do konca mesiaca ich bude mať milión. Väčšinu, samozrejme, preberie svojim súperom.

Úspech Free nepramení zo zavádzania zákazníkov, z lacnej pracovnej sily ani z výrobných nákladov pod cenu. Recept je jasný. Ponúkol minimum paušálov a minimum sprievodných služieb; namiesto obchodov predáva len na internete. Jedným slovom – nápad.

Príbehy Lejaby a Free sa nedajú porovnať. Výrobca textilu a mobilný operátor nefungujú rovnako. Cestu z krízy preto Francúzom neukáže ten prvý, ale ten druhý. A ešte niečo: inovácie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 961
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 725
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 696
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 224
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 061
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 852
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 952