Bratislava 12. januára (TASR) - V prípade zrušenia letu zo strany leteckej spoločnosti má cestujúci na výber z viacerých možností. Prvou a najčastejšou je preknihovanie na náhradný termín letu, a to či už cez internetovú stránku dopravcu, alebo cez cestovnú kanceláriu.
"Letenku môže spravidla bezplatne preknihovať aj priamo na letisku pri priehradke handlingového partnera leteckej spoločnosti, ktorý let vybavuje, ak dopravca uzná dôvody cestujúceho," vysvetlila pre TASR hovorkyňa bratislavského letiska Dana Madunická.
Podotkla, že v prípade, ak cestujúcemu ponúkané náhradné termíny nevyhovujú, môže aerolinku požiadať o vrátenie cestovného. Možnosť vrátenia peňazí však neplatí, ak sa cestujúci rozhodne zrušiť let z osobných dôvodov. Vtedy môže iba preknihovať letenku, pričom tento úkon býva najmä u nízkonákladoviek spoplatnený.
UPOZORNENIE:
TASR ponúka k správe zvukový záznam.