Tie pocity pozná asi každý rodič. Opakujú sa pred každými narodeninami, meninami a hlavne Vianocami. Snaha vyvážiť prirodzenú túžbu detí a zároveň túžbu nezruinovať rodinný rozpočet.
A potom to zúfalstvo, keď raz za čas dôjde na kategorizáciu hračiek v detskej izbe a s ňou príde aj poznanie, že všetky nákupy spojené s príspevkami od starých rodičov a príbuzných vytvárajú masu, s ktorou by sa vyhrala celá materská škola.
Dalo sa čakať, že finančná kríza prinúti niektorých podnikavcov vymyslieť riešenie. A stalo sa. Najnovšie sa okrem áut, kníh, filmov, či svadobných šiat, dajú požičať aj hračky.
Americká internetová stránka prišla s jednoduchým modelom. V pravidelných intervaloch pošle nový balík s ďalšou porciou hračiek.
Sú k dispozícii rôzne paušály – za zhruba 18 eur prídu štyri hračky každý druhý mesiac, za 38 eur osem hračiek každý mesiac.
Po mesiaci alebo dvoch rodičia hračky zase zabalia a pošlú späť. Keď má nejaká hračka úspech, firma ponúka možnosť si ju - za výrazne nižšiu cenu než v obchode - odkúpiť.
Zákazníci hlásia spokojnosť. Tvrdia, že hračky, ktoré dostávajú, sú na nerozoznanie od nových. A tých, ktorým by prekážala hygiena, má presvedčiť dôkladná dezinfekcia po každom použití.
Hlavný argument pre mnoho rodičov v ťažkých časoch krízy zhrnul v internetovej diskusii Paul: „Je to ideálne pre vianočné sviatky. Môžete pod stromček napchať plno balíkov s hračkami len za 50 dolárov. Keby sme ich kupovali, za tú istú cenu by ich bolo podstatne menej.“
Tie zdanlivo nezladiteľné pocity peňaženka vs. radosť detí, sú preč. Či v skutočný prospech tých, ktorým majú slúžiť, sa ukáže až po Vianociach.