Pre každú americkú domácnosť je to strata zhruba 250 dolárov ročne. Pre celú krajinu potom 38 miliónov.
Dobrý deň, dovolali ste sa do servisného strediska, čakajte. Po pol hodine čakania som sa dočkala. Pani si nechala niekoľkokrát vyhláskovať moje meno, zapísala poruchu na prijímači a potvrdila termín pre opravára.
Možnosti boli dve. Štvrtok ráno od 8 - 12 alebo od jednej popoludní do večera. Vybrala som si ranný termín. Opravár prišiel tesne pred jednou a potom, čo prepol kanál na televízii, odišiel: „Nikdy to neprepínajte z trojky.“
Logistický problém
Ranné niekoľkohodinové čakanie sa vyplatilo, kábel fungoval. Inak sa ráta so stratami. Pre Američanov je pozývanie si televízneho technika domov zložitý logistický problém.
Niekoľkohodinový pobyt doma musia vysvetľovať zamestnávateľovi, väčšina to rieši nemocenskou alebo dovolenkou. Priemerne vyčkávaním na opravára strácajú ročne dva dni. Koncom roka si tak môžu zo svojich príjmov pomyselne odčítať 250 dolárov.
Káblové spoločnosti patria v Amerike medzi tie, na ktorých technikov sa čaká najdlhšie. Nasledujú internetové spoločnosti, dovoz nábytku, počítačoví technici a telefónne spoločnosti.
Naopak, rýchle služby si ľudia pochvaľujú od zdravotníckych pracovníkov či pri dovoze potravín.
Najväčší trest
Mnohí len ticho trpia. Istá právnická firma v Los Angeles sa však postavila za práva svojich klientov a za „zločin“ oberania zákazníkov o drahocenný čas káblovky zažalovala. Najväčším trestom pre spoločnosti je strata zákazníkov.
Preto jedna spoločnosť znížila čas čakania zo štyroch na dve hodiny. Ľudia s káblom sú však skeptickí.