Paríž 6. júna (TASR) - Francúzska ministerka životného prostredia a územného plánovania Dominique Voynetová odštartovala v utorok kampaň s cieľom upozorniť obyvateľov krajiny, aby v bežnom živote a každodenných činnostiach venovali viac pozornosti ochrane životného prostredia. Voynetová spustila kampaň 5. júna v deň Svetového dňa životného prostredia, informuje v dnešnom čísle francúzsky denník Le Figaro. Kampaň pripravila spoločnosť Alice a celkové náklady na projekt predstavujú 25 miliónov frankov.
Tvorcovia kampane sa zamerajú najmä na to, aby si ľudia uvedomili, že pri čistení zubov majú zatvoriť vodovodný kohútik, aby zbytočne netiekla voda; aby po bagetu alebo menší nákup neďaleko domu išli pešo, nie autom; aby zbierali a triedili odpad. Cieľom kampane je presvedčiť obyvateľov Francúzska o zásadnej úlohe, ktorú môžu zohrať pri ochrane životného prostredia a podnietiť ich zmeniť každodenné správanie, zdôraznila Voynetová.
Štyri 25-sekundové televízne šoty, ktoré ukazujú každodenné činnosti: čistenie zubov, piknik v lese, nákup v pekárni a triedenie odpadu, odvysiela televízia od 9. do 27. júna a neskôr od 27. augusta do 23. septembra. Každý úkon v prospech ochrany životného prostredia bude odmenený slovkom "ďakujem": mladá žena, ktorá plastové fľaše dá do špeciálneho kontajnera, bude odmenená slovom ďakujem od bábätka v kočíku. Človek, ktorý po pikniku v lese po sebe poupratuje a odpadky odnesie z lesa, začuje ďakujem od prechádzajúceho cyklistu.
V rámci kampane v náklade sedem miliónov kusov vydajú aj brožúrku s 30 praktickými radami. V tlači a v rozhlasoch uverejnia spoty s iniciatívami na ochranu životného prostredia. Mnohé osobnosti kultúrneho i športového života vyjadria svoj postoj k ochrane životného prostredia.
Druhá kampaň na ochranu životného prostredia, zameraná na hospodárne využívanie energie, sa začne 21. júna v televízii a bude stáť 40 miliónov frankov. Na tvorbe kampane sa spolupodieľa Agentúra na ochranu životného prostredia a na otázky energií (ADEME), uzatvára Le Figaro.