Praha 6. júna (TASR) Čoraz menší záujem čitateľov zaznamenáva mesiac po uvedení na trh nový český bulvárny denník Super. Noviny, ktoré deň po štarte oznámili, že pre obrovský dopyt museli zvýšiť vytlačený náklad z pôvodných 300.000 o ďalších asi 10.000 výtlačkov, teraz tlačia v priemere 230 až 250.000 výtlačkov denne.
"Remitenda je 35 až 45 percent," tvrdí Tereza Klapalová, mediálna riaditeľka spoločnosti e-Media, ktorá Super vydáva. Podľa jej slov vydavateľ rátal s remitendou oveľa vyššou. "Pri takých tituloch pri nástupe na trh je to zvyčajné," dodáva. Predaný náklad novín e-Media nezverejňuje, mal by sa však pohybovať okolo 100.000 výtlačkov.
Konkurenčný Blesk nástup denníka Super zatiaľ príliš nepocítil. Podľa jeho vydavateľa spoločnosti Ringier klesol predaný náklad Blesku o 25.000 výtlačkov, pričom celkovo sa naďalej drží nad hranicou 300.000 kusov. Super sa tak pohybuje na úrovni Zemských a Lidových novín, ktorých náklady sú tesne pod a nad hranicou 100.000 predaných výtlačkov denne.
Vydavateľstvo e-Media, ktoré je dcérskou spoločnosťou rakúskej firmy Epic, je od minulého týždňa členom českej Únie vydavateľov. Podľa Terezy Klapalovej sa teraz vedú rokovania aj o vstupe do spoločnosti ABC ČR, ktorá je jediným autorizovaným overovateľom tlačeného a predaného nákladu periodickej tlače v Českej republike.
(spolupracovník TASR Jan Potůček) kr pel