Cestovky ani klienti netušia, prečo prepravca Travel Service neustále mešká. Firma o dôvodoch posúvania odletov mlčí.
BRATISLAVA. České aerolínie Travel Service, ktoré prepravujú väčšinu slovenských dovolenkárov k moru, majú zrejme prevádzkové problémy. Potvrdzuje to neustále meškanie jej letov. Utorkový odlet na tuniský ostrov Djerba meškal niekoľko hodín.
Spravidla majú odlety Travel Service meškanie od niekoľko minút do dvoch hodín. „Od začiatku sezóny neprileteli na Rhodos ani neodleteli na Slovensko načas, meškajú dve až štyri hodiny,“ hovorí delegátka cestovky na tomto gréckom ostrove. Cez víkendy meškajú aj šesť hodín, čo potvrdila aj cestovka Aeolus.
O dôvodoch mlčia
Televízia Markíza v pondelok informovala o 13-hodinovom meškaní do tureckej Antalye. „Dôvodom boli prevádzkovo-technické problémy, ktoré sa vyskytli počas prvého prázdninového víkendu,“ uviedla firma.
Denník SME sa viackrát pýtal prepravcu, čo spôsobuje meškanie, ani raz však neodpovedal. Správy o tom, že má aj personálne problémy, označila hovorkyňa Vlaďka Dufková za nepravdivé fámy.
Delegátka z Grécka tvrdí, že zo začiatku Travel Service odôvodňoval chýbajúcim lietadlom, dnes časové posuny nezdôvodňuje. „O meškaní vopred nikoho neinformujú, klienti sa o ňom dozvedia v letiskovej hale,“ hovorí.
Cestovky sú bezradné
Cestovke Aeolus, ktorá využíva Travel Service len sčasti, meškal napríklad minulotýždňový let do Antalye. Takmer sedem hodín si počkali jej klienti na odlet na Krétu.
Cestujúci boli už za bezpečnostnou kontrolu a nemali inú možnosť, než čakať. „Doteraz nás neinformovali o príčine meškaní,“ tvrdí Silvia Lörincová z Aeolusu.
Aj najväčšia slovenská cestovka Satur Travel potvrdila problémy s meškaním letov. „Dôvody bývajú rôzne, od zlého počasia cez štrajky až po technické poruchy,“ tvrdí hovorkyňa Saturu Mária Gallová.