Berlín 8. júla (TASR) - Ruské lietadlo Tupolev 154, ktoré sa v pondelok minulý týždeň zrazilo nad Bodamským jazerom s nemeckým Boeingom 757, dostalo zo švajčiarskeho riadiaceho strediska upozornenie protirečiace varovaniu z jeho vlastného palubného systému. Informovali o tom dnes nemeckí vyšetrovatelia.
Ako uviedol Spolkový úrad pre vyšetrovanie leteckých nehôd (BFU), palubný systém TCAS Tupoleva 154 odporúčal pilotovi dostať stroj do väčšej výšky, kým švajčiarske stredisko riadenia letovej prevádzky ho vyzvalo na klesanie. Počítač v Boeingu 757 pritom odporučil svojmu pilotovi znížiť výšku letu.
Tragická zrážka ruského dopravného lietadla Tupolev 154 leteckej spoločnosti Bashkirian Airlines s nemeckým transportným lietadlom Boeing 757 zásielkovej služby DHL si minulý týždeň v noci na utorok nad južným Nemeckom vyžiadala 71 obetí, väčšinou baškirských detí.
Švajčiarska prokuratúra začala vo štvrtok vyšetrovanie voči riadiacemu stredisku letovej prevádzky Skyguide v súvislosti s touto tragickou haváriou.
TCAS je inštalovaný vo väčšine veľkých komerčných lietadiel. Jeho zlyhanie pri minulotýždňovej zrážke je pre vyšetrovateľov záhadou.
BFU uviedol, že jeho informácie sú založené na zisteniach získaných z letových záznamov z oboch havarovaných lietadiel.