Aerolínie, ktoré bežne prepravujú dovolenkárov, ponúkajú aj individuálne letenky. Ceny kopírujú nízkonákladové firmy.
BRATISLAVA. Autobusový dopravca Student Agency začal včera v spolupráci s Českými aerolíniami ponúkať lacné letenky. Ich ceny pripomínajú éru nízkonákladových SkyEurope Airlines.
Lety z Brna či Prahy prevádzkuje dcérska firma Českých aerolínií - Holidays Czech Airlines, ktorá sa špecializuje na charterové lety.
Ide o výpredaj voľných kapacít lietadiel, ktoré si od Českých aerolínií objednali cestovné kancelárie. Preto sú podmienky obmedzujúce: termín odletu sa nedá meniť, letenka sa nedá vrátiť, hmotnosť batožiny je obmedzená na 15 kíl a občerstvenie na palube cestujúci nedostanú.
Konkurujú Travel Service
Aj keď Student Agency neponúkla priame lety z Bratislavy, pre nízke ceny sa oplatí zvážiť aj cestu na české letisko.
Napríklad spiatočná letenka na grécky ostrov Rhodos na koniec júla vyjde 166 eur vrátane poplatkov. Autobusový lístok do Brna stojí 18 eur, do Prahy 28 eur.
Náklady na let sú teda nižšie ako cena letenky s konkurenčnými aerolíniami. Lufthansa ponúka obdobnú letenku na Rhodos za 480 eur.
ČSA a Student Agency však u nás budú konkurovať najmä českému prepravcovi Travel Service. Ten z Bratislavy prevádzkuje charterové linky, aj na Rhodos.
Individuálne letenky na tieto lety predáva pod značkou SmartWings. Spiatočná letenka na Rhodos na koniec júla vyjde 230 eur vrátane poplatkov.
„V nasledujúcich dňoch začneme predávať aj individuálne letenky na linky z Bratislavy na grécke ostrovy Kefalónia, Kos, na Maltu a do talianskeho Palerma,“ povedala hovorkyňa Travel Service Vlaďka Dufková.
Miesta bude dopravca predávať aj v lietadlách smerujúcich z Košíc na grécky ostrov Korfu a do bulharského Burgasu.
Ak ponúkne dopravca na tieto destinácie podobné ceny ako na Rhodos, stále sa vyplatí zvážiť ponuku Student Agency z Prahy. Za 166 eur sa dá odtiaľ letieť na Kefalóniu a ostrov Kos.
Nová obchodná politika?
České aerolínie ponúkajú lacné letenky aj na pravidelné lety. Napríklad spiatočná z Bratislavy na parížske Letisko Charlesa de Gaulla sa dá kúpiť aj za sto eur.
Ceny sú zrejme súčasťou novej obchodnej politiky štátnej firmy, ktorá sa snaží o svoju revitalizáciu. Už niekoľko rokov bojuje so stratami.
Vlani aerolínie znížili prevádzkovú stratu z troch miliárd českých korún na jednu. Účtovne boli v pluse, čo je však zrejme dôsledok rozsiahleho predaja majetku.
„Ku koncu roka sa reštrukturalizačný plán plnil, teraz to jednoznačne neviem povedať,“ hovorí šéf odborov Filip Gaspar.