SME

Prístroje Airbusu ukazovali v čase havárie rôzne rýchlosti

Piloti lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred necelými dvoma rokmi zrútilo do Atlantického oceánu, mali tesne pred haváriou na svojich prístrojoch konfliktné informácie o rýchlosti.

PARÍŽ 27. mája (SITA/AFP) - Piloti lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred necelými dvoma rokmi zrútilo do Atlantického oceánu, mali tesne pred haváriou na svojich prístrojoch konfliktné informácie o rýchlosti. Vyplýva to z informácií získaných z čiernych skriniek, ktorých obsah v piatok zverejnil Úrad vyšetrovania a analýz pre bezpečnosť civilného letectva (BEA). Záznamy tiež ukazujú, že pád lietadla do mora trval tri a pol minúty, čo znamená že padalo nosom hore asi 3300 metrov za minútu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prístroje v kokpite ukazovali dve rôzne rýchlosti, pričom jedna z nich prudko klesala. Potvrdzuje to predchádzajúce dohady, že na havárii sa podpísali nefunkčné vonkajšie merače rýchlosti (Pitotove trubice), ktoré boli pravdepodobne pokryté ľadom. V čase vypuknutia problémov si bol kapitán oddýchnuť a nenachádzal sa v kokpite. Po návrate podľa záznamov však už neprevzal kontrolu nad lietadlom.

Piloti podľa získaných údajov po dvoch hodinách a ôsmich minútach letu mierne zmenili kurz, aby sa vyhli turbulenciám. Asi o dve ďalšie sa vypol autopilot, keď prístroje začali ukazovať, že rýchlosť sa príliš znížila. V tom čase sa tiež ozvalo varovanie o zastavení motora, ktoré však vzápätí prestalo. "Stratili sme rýchlosti," povedal jeden z pilotov už v čase, keď začalo lietadlo prudko klesať, čo sa im však nepodarilo zastaviť.

SkryťVypnúť reklamu

Airbus A330 na trase Rio de Janeiro - Paríž zmizol v noci z 31. mája na 1. júna 2009 s 228 ľuďmi vrátane troch Slovákov nad Atlantickým oceánom približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Zvyšky lietadla objavili vyšetrovatelia takmer po dvoch rokoch v hlbokých vodách Atlantického oceánu v strede cesty medzi Brazíliou a západoafrickým pobrežím.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 028
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 236
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 7 513
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 401
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 4 188
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 708
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 999
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 645
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu