Obsahuje 130 ingrediencií. A to, ako sú namiešané, je jedno z najprísnejšie strážených tajomstiev.
Má predstavovať tichú eleganciu, akú v poslednej reklamnej kampani predstavovala Nicole Kidman, ale milovala ho aj živočíšna Marilyn Monroe.
To ona vyriekla známu vetu, že spávať chodí zahalená v dvoch kvapkách Chanel 5. Hovorila o pravdepodobne najslávnejšom parfume všetkých čias.
Požičala mu meno
Chanel číslo 5 bol prvý parfum, ktorému dala meno nejaká módna návrhárka. Po Chanel prišli s väčším či menším úspechom ďalší módni tvorcovia a svoje parfumy dostali aj herečky či speváčky.
Či už pre to, že predstavovali nejakú ojedinelú kvalitu alebo pre to, že boli dostatočne škandalózne na to, aby parfum veľmi dobre predávali.
Chanel nebola prvou módnou tvorkyňou, ktorá okrem klobúkov a šiat navrhovala aj parfumy. Bola však prvou, ktorej napadlo prepožičať parfumu svoje meno.
Mala totiž obrovský cit pre marketing a veľmi skoro pochopila, že jej meno je jej najvýnosnejším artiklom, ktorý dokáže predávať produkty.
Je známe, že odmietla ponuku na sobáš od vojvodu z Westminsteru s tým, že vojvodov z Westminsteru je plno, Chanel je len jedna.
Piata v poradí
Svoj parfum Coco uviedla na trh 5. mája 1921.
Keďže vyrastala medzi mníškami v ráde, ktorý sa údajne zaoberal aj numerológiou, a ona sama zároveň verila, že päťka je šťastné číslo, nazvala takto aj svoj nový produkt. Iný príbeh zase hovorí, že muž, ktorý pre ňu parfumy miešal, vyrobil dvadsať rôznych vzoriek.
Coco sa zapáčila piata v poradí. Tak sa údajne zrodil kultový parfum číslo päť.
Táto vôňa má ešte jedno významné prvenstvo. Chanel bola prvá, ktorá sa odvážila pridať do stáročiami overených prírodných vôní aj chemické prísady.
Hoci umeliny sa v tom čase považovali za lacné a vulgárne, Chanel bola presvedčená, že len dopĺňajú krásu prírodných komponentov. Preto po takýchto prísadách siahla.
Hovorila, že robí len čosi podobné, ako keď ženy zdôrazňujú svoju krásu doplnkami a šperkami. Coco sa navyše podarilo udržať dekórum.
Chanel 5 nie je ani lacný, ani vulgárny. Skôr sa považuje za stelesnenie lepšej spoločnosti.
Parfum ako nutnosť
Chanel pochopila aj to, že parfumy v 20. storočí už nebudú len záležitosťou istých spoločenských vrstiev.
Prispela k popularizácii parfumov aj v stredných a nižších vrstvách, hoci Chanel 5 bol pre ne spočiatku len veľmi ťažko dostupným. Neskôr sa to zmenilo.
Po úspechu tejto vône, ktorej flakón sa vo svete predá každú polminútu, do parfumérie začali investovať aj ďalšie módne domy.
Dnes prakticky neexistuje známy alebo aspoň trochu vážený návrhár, ktorý by nemal vlastný rad dámskych aj pánskych parfumov.
Dobrý parfum je pritom dnes rovnakou nevyhnutnosťou ako kvalitné topánky či upravené vlasy. Tiež platí, že módny dom bez vlastného parfumu nie je celkom kompletný.
Coco Chanel zmenila vo svete módy veľa vecí. Chanel 5 je však tým, čo pravdepodobne rezonuje najviac.