Singapur 16. júna (TASR) - Schopnosť vyriešiť kriminalistické prípady už nebude špičkovým policajtom v Singapure stačiť. Od strážcov zákona sa očakáva nielen vhodné správanie, ale aj schopnosť voliť vhodné slová nielen k obetiam trestných činov, ale aj k ich páchateľom. Zlepšovanie kvality služieb polície sa akoby stalo novou mantrou policajného zboru, konštatoval nedeľník Sunday Times.
Všetkých policajtov bude drilovať najatý konzultant - naučí ich, ako sa správať a čo hovoriť - či už pomáhajú niekomu spísať policajnú správu, alebo dávajú pokutu. Ide najmä o to, aby nedochádzalo k nedorozumeniam - napr. oveľa efektívnejšie a príjemnejšie je, keď sa policajt spýta: "Môžem vám nejako pomôcť?" ako "Čo chcete?".
Všetci noví absolventi policajného výcviku musia prejsť aj kurzom kvality služieb, kde sa učia zásady etikety pri telefonovaní, aké je dôležité udržanie očného kontaktu a ako upokojiť nespokojnú verejnosť.
Počet sťažností na políciu z roku 1999 klesol zo 670 na vlaňajších 400 - singapurská polícia však stále nie je spokojná. Rozhodla sa napríklad informovať obete trestných činov o štádiu vyšetrovania prípadu každých sedem dní - namiesto 28, a skrátiť čas čakania na vybavenie pri okienku na 15 minút. K zločincom sa však singapurskí policajti mienia správať rovnako nekompromisne.