BERLÍN. Píše sa to v správe nemeckého ministerstva dopravy pre dopravný výbor Spolkového snemu, ktorú má k dispozícii nemecká tlačová agentúra DPA.
Po prejdení oboch signálov výpravca vo výhybni Hordorf rušňovodičovi osobného vlaku vysielačkou nariadil núdzové zastavenie. Ten následne na jednokoľajovej trati spomalil z rýchlosti 98 km/h na 66 km/h. Či pred zrážkou spomalil aj nákladný vlak, sa stále zisťuje.
V sobotu večer krátko pred nehodou výhybkár podľa predpisov dal zelenú pre osobný vlak 80 876 HEX. Nákladný vlak mal na prejazd osobného vlaku počkať v stanici a až potom sa vydať smerom na Oschersleben.
Rušňovodič nákladného vlaku je podozrivý z vraždy z nedbanlivosti. K prípadu sa zatiaľ nevyjadril.
Prokuratúra v Magdeburgu je preniknutím správy na verejnosť prekvapená. "Trochu nás prekvapilo, že výsledky sú známe, hoci ich ešte vyšetrovacie orgány nemajú k dispozícii," povedala DPA hovorkyňa prokuratúry Silvia Niemannová.