Čakanie na metro by sa v Bruseli malo skrátiť približne o jednu minútu.
BRUSEL.
Plne automatizované vlaky by mali pomôcť dosiahnuť cieľ, ktorým je zvýšenie frekvencie ich premávky. Prvý automatizovaný vlak by mal ísť do skúšobnej prevádzky v septembri 2016.
V súčasnosti musia cestujúci, ktorým počas dopravných špičiek "ujde vlak pred nosom", čakať na ďalší spoj aspoň tri minúty.
Tento čas chce vedenie mestskej hromadnej dopravy (STIB/MIVB) znížiť na dve minúty do polovice roka 2019, pretože nároky na bruselskú MHD z roka na rok narastajú. V minulom roku pokračoval trend zvýšeného využitia metra obyvateľmi, keď sa počet cestujúcich medziročne zvýšil podľa výpočtov STIB/MIVB o 7,2 percenta.
Najnovší projekt si vyžiada podľa odhadov investície vo výške 629 miliónov eur. Súčasťou plánov v projekte je aj kompletná rekonštrukcia dvoch vozových dep metra.
Bruselské metro začalo fungovať v roku 1969, v súčasnosti má štyri linky v celkovej dĺžke 40,5 kilometra.