KYjev.
Loď sa plavila pod vlajkou Antiguy a Barbudy a na jej palube boli občania Ukrajiny, Ruska, Filipín a Poľska. Informovalo o tom ukrajinské ministerstvo zahraničných vecí.
Plavidlo prevádzkuje nemecká spoločnosť Beluga Fleet Management GmbH. K únosu došlo 100 kilometrov od Seychel, uviedla tlačová agentúra Ukrinform.
Tejto téme sa venovala v pondelok (24. 1.) v Berlíne aj porada expertov. Jej hlavným bodom bola lepšia ochrana pred útokmi pirátov v Indickom oceáne. Zúčastnili sa na nej predstavitelia nemeckých ministerstiev zahraničných vecí, obrany a vnútra. Odborníci sa zhodli na tom, že Nemecko ako najväčší exportér na svete potrebuje viac ako iné krajiny bezpečné morské cesty.
Zväz nemeckých lodných prepravcov (VDR) žiada od vlády, aby zabezpečila lepšiu ochranu obchodných lodí. Mali by sa o to postarať vojaci a policajti. Nemecká armáda má na nebezpečnom úseku Indického oceánu vojakov v rámci operácie Atalanta.
Piráti celkovo zadržiavajú 31 obchodných lodí s vyše 500 námorníkmi na palubách. Medzi nimi je aj nemecká loď Ems River. V minulom roku bolo zaregistrovaných 445 útokov na lode, z nich 53 bolo úspešných. Do zajatia sa dostalo 1181 námorníkov. Medzinárodný úrad pre lodnú dopravu IMB oznámil, že zo zajatcov osem zomrelo.
Výsledok pondelkovej porady však predstaviteľov lodiarskych prepravných spoločností sklamal. Veľa sa pre nich nedá urobiť, pokiaľ lode nebudú plávať pod nemeckou zástavou. Za bezpečnosť lodí pod inými zástavami sú zodpovední v prvom rade ich majitelia. Spolková polícia v takých prípadoch nemôže zasahovať z ústavno-právnych dôvodov. Avšak lode, ich náklad a v prvom rade námorníkov by mohli chrániť príslušníci súkromných bezpečnostných služieb. Účastníci rokovania to prijali so skepsou.